عدم سرگرم شدن گروها به مسائل جزئی

پیام به نهضت آزادی ایران در خارج و بیان اسلامی بودن نهضت‌
۱ شهریور ۱۳۵۷/ ۱۸ رمضان ۱۳۹۸
احزاب و گروههای سیاسی,
عدم سرگرم شدن گروها به مسائل جزئی

امروز که ما به خط «الله» قدم به قدم به هدف نزدیکتر می‌شویم باید همه را به اتحاد و برابری و برادری دعوت کرده و نقاط حساسی را که مردم به خاطر آن خود را جلو رگبار گلوله شاه قرار می‌دهند نشان دهیم. امروز باید افراد محترم «نهضت آزادی ایران» در داخل و خارج، و جمیع جناحهای اسلامی- ایّدهم الله تعالی- بدون از دست دادن فرصت، دست در دست یکدیگر نهاده و در این امر حیاتی، که برچیده شدن رژیم‌
پهلوی است مبارزه، و بدون مناقشات، ملت را به سوی هدف غایی که ایجاد حکومت اسلامی است هدایت نمایند. امروز سستی و سردی و سرگرم شدن به مسائل جزئی انتحار است؛ انتحاری فضاحت بار. خطر به قدرت رسیدن شاه از اختلاف و سستی گروهها، خطری نیست که بتوان همه ابعاد آن را پیش‌بینی کرد؛ خطر سقوط یک ملت بزرگ و اسلام عزیز است.
این جانب با تمام طاقت، در حصول وحدت همه اقشار ملت مسلمان کوشش کرده و می‌کنم، و از خداوند متعال در این امر بسیار مهم، که هستی ملت بدان پیوسته است، استمداد می‌نمایم، مطالعه مبارزات آزادیبخش ملتهای دربند و کشتارها و شکنجه‌ها و زحمات طاقت فرسای آنان، هشداری است به ملت شریف ایران که نتیجه مبارزات دینی و ملی آنان فوری و سریع نیست.