ایستادگی ملت در برابر بمب گذاری ها

سخنرانی در جمع اعضای ستاد جهاد سازندگی (مبارزه و جهاد در مکتب اسلام)
صبح ۸ تیر ۱۳۶۰/ ۲۶ شعبان ۱۴۰۱
سازمان مجاهدین خلق,
ایستادگی ملت در برابر بمب گذاری ها

آنهایی که نشسته‌اند در کمین و این جوانها و کودکهای ما را بازی می‌دهند و می‌فرستند در خیابانها به خرابکاری یا بازی می‌دهند و یک بمب دستشان می‌دهند، یک دختر، یک پسر بمب را دستش می‌دهند:
برو بگذار کجا، اینهایی که در آن کنارها نشسته‌اند، انسانند اینها؟ یا سبعهایی هستند که خودشان جرات بیرون آمدن نمی‌کنند و اطفال مردم را می‌فرستند و خرابکاری می‌کنند؟ اینها گمان می‌کنند که ملت ما برای خاطر فلان شخص و فلان شخص قیام کرده است؟
شما کاری بکنید که پیغمبر اسلام را از صحنه خارج کنید! شما کاری بکنید که خدا را از صحنه خارج کنید! شما کاری بکنید که اولیای عظام خدا را از صحنه خارج کنید! شما کاری بکنید که مذهب تشیع را از صحنه خارج کنید! و الّا مذهب تشیع و مذاهب اسلامی این مسائل را دیده‌اند. مذهب خون و شمشیر است مذهب تشیع، و این تا آخر هست.
منتها یک وقت وسایل فراهم نبوده برای بعضیها، لکن درصدد بودند که بشود و یک وقت هم وسایل فراهم شد و شد. حالایی که همچو قیام مردانه بزرگی رخ داده است. و این طور ملت ما برای همه چیز ایستاده است، حالا شما می‌توانید با یک بمب و با کشتن یک شخصیت- و لو هر چه شخصیت بزرگی باشد- می‌توانید ملت را هم از صحنه خارج کنید؟ یا اینکه ملت فریادش بیشتر می‌شود و مشتش گره بیشتر پیدا می‌کند و عزمش جزمتر می‌شود؟ شما باید این «الله اکبر» ها را از مردم بگیرید!