تهدید امریکا، اشتباهی بیهوده

سخنرانی در جمع افسران ارتش پاکستان (جهان اسلام)
۱ آذر ۱۳۵۸/ ۲ محرّم ۱۴۰۰
آمریکا و انقلاب اسلامی,
تهدید امریکا، اشتباهی بیهوده

يك نفر مجرمى که پنجاه سال خانه‌هاى اين مملكت را سوزانده است، مردم اين مملكت را به حبس انداخته است، قتلهاى زياد، قتل عامهاى زياد كرده است، و سنگفرشهاى خيابان ما را، اسفالتهاى خيابان ما را رنگين كرده است با خون جوانهاى ما، ذخاير ما را برداشته و دزديده و برده است، اينها برده‌اند پناه داده‌اند يك همچه مجرمى را. و مخالف همه قوانين دنياست كه هر مجرمى كه در يك جايى جرم كرد بايد در محل خودش، در همان جايى كه جرم كرده محاكمه بشود. اينها با يك انگيزه‌هاى بچگانه اين را برده‌اند نگه داشتند. و حالا هم كه ما مطالبه آنها را مى‌كنيم، ما را مى‌ترسانند از كشتيهايشان كه آمدند در آبهاى نزديك آبهاى خليج، و از طياره‌هاشان و از اينها. ما از چه مى‌ترسيم؟ ما از طياره‌هاى اينها مى‌ترسيم؟ ما از كشتيهاى اينها مى‌ترسيم؟
ما اشخاصى هستيم كه در اين راه، شهادت را سعادت براى خودمان مى‌دانيم. ملت ما الآن هم از من مى‌خواهند كه دعا كنم كه شهيد بشوند. ملتى كه شهادت را مى‌خواهد او را از چه مى‌ترسانند؟ او را از مردن مى‌ترسانند؟ اينها شهادت را شرف خودشان مى‌دانند.
آنها ما را از مردن مى‌ترسانند؟ مردن براى آنها ترس دارد كه قائل نيستند به ماوراى طبيعت. كسى كه خدا را مى‌شناسد، كسى كه قيامت را اطلاع دارد ...، كسى كه اعتقاد دارد به ماوراى طبيعت، اين از چه مى‌ترسد؟ امريكا اشتباه مى‌كند. آقاى كارتر اشتباه مى‌كند كه خيال مى‌كند كه مى‌تواند يك همچه كارى بكند. دنيا نمى‌گذارد كه او همچه كارى بكند. خود ملت امريكا نمى‌گذارد كه او اين كار را بكند. مگر يك كار آسانى است براى امريكا كه بيايد و ملت ما را قتل عام كند. يك كارى نيست كه او بتواند اين كار را بكند. بر فرض اينكه بتواند، ملت ما با چنگ و دندان آنها را نابود خواهند كرد. و جوانهاى ما الآن اعلام كرده‌اند كه اگر اينها يك وقت بخواهند يك همچه كارى بكنند، ما سفارتخانه را با هر كس در آن هست منفجر مى‌كنيم. و اگر يك همچو بشود ما نمى‌توانيم اين جوانهايى كه الآن در غرور جوانى هستند و ظلم ديدند، آنها را كنترل كنيم. ما نمى‌توانيم جلوى يك ملتى را كه پنجاه سال ظلم ديده است و پنجاه سال و بيش از سى و چند سال از يك آدمى ظلم ديده است، از يك آدمى قتل عامها ديده است، برادرها را كشته‌اند، پدرها را كشته‌اند، زنها و شوهرهايشان از بين رفته است، يك همچو ملتى را ما نمى‌توانيم كنترل كنيم، كه اگر امريكا بخواهد يك غلطى بكند، مردم بنشينند همين طور نگاه كنند كه آقا بيايند و چتربازهايشان بيايند. امتحان كنند، بيايند ببينند چطور مى‌توانند اين كار را بكنند؟ تمامشان را از بين خواهيم برد. و خودمان هم كشته مى‌شويم. آنها را هم از بين مى‌بريم.