شیطان بزرگ به دنبال سیطره همه جانبه

پیام به مسلمین جهان و حجاج (سیاست امریکا، اختلاف بین مسلمانان)
۲۱ شهریور ۱۳۵۹/ ۲ ذی القعده ۱۴۰۰
توصیه های راهبردی در مبارزه با استکبار جهانی,
شیطان بزرگ به دنبال سیطره همه جانبه

مهمترين و دردآورترين مسئله‌اى كه ملتهاى اسلامى و غير اسلامى كشورهاى تحت سلطه با آن مواجه است موضوع امريكاست. دولت امريكا به عنوان قدرتمندترين كشورهاى جهان براى بيشتر بلعيدن ذخاير مادى كشورهاى تحت سلطه، از هيچ كوششى فروگذار نمى‌كند.
امريكا دشمن شماره يك مردم محروم و مستضعف جهان است. امريكا براى سيطره سياسى و اقتصادى و فرهنگى و نظامى خويش بر جهان زير سلطه، از هيچ جنايتى خوددارى نمى‌نمايد. امريكا مردم مظلوم جهان را با تبليغات وسيعش كه به وسيله صهيونيسم بين الملل سازماندهى مى‌گردد، استثمار مى‌نمايد. امريكا با ايادى مرموز و خيانتكارش، چنان خون مردم بى‌پناه را مى‌مكد كه گويى در جهان هيچ كس جز او و اقمارش حق حيات ندارند.
ايران كه خواسته است از هر جهت با اين شيطان بزرگ قطع رابطه كند، امروز گرفتار جنگهاى تحميلى است. امريكا عراق را وادار نموده است خون جوانان ما را بريزد. و ساير كشورهاى تحت نفوذش را وادار نموده است تا ما را با حصر اقتصادى از پاى درآورد؛ مع الأسف اكثر كشورهاى آسيايى هم با ما سر ستيز برداشته. ملتهاى مسلمان‌ بايد بدانند كه ايران كشورى است كه رسماً با امريكا مى‌جنگد، و شهداى ما، اين جوانان و دلاوران ارتش و سپاه از ايران و اسلام عزيز در مقابل امريكا دفاع مى‌كنند. پس ذكر اين مسأله ضرورى است كه درگيريهاى غرب كشور عزيز ما درگيريهايى است از جانب امريكا كه گروههاى از خدا بى‌خبر وابسته، هر روز ما را با آن مواجه كرده‌اند، و اين به محتواى انقلاب اسلامى ما مربوط مى‌شود كه بر پايه استقلال واقعى بنا گشته است. چه اگر ما با امريكا و يا ساير ابرقدرتها و قدرتها كنار آمده بوديم، گرفتار اين مصايب نبوديم.