مقابله با ظلم و کفر

سخنرانی در جمع اقشار مختلف مردم و مسئولان (لزوم حل مشکلات جنگ‌زدگان)
صبح ۳ آذر ۱۳۶۰/ ۲۷ محرّم ۱۴۰۲
دفاع مقدس و شعارهای اصولی آن,
مقابله با ظلم و کفر

آنها که رانده شدند از آبادان و شکست مفتضحانه خوردند و امید است که ان شاء الله، از جاهای دیگر هم رانده شوند و شکست مفتضحانه بخورند، آنها نمی‌توانند مقابله کنند. از دور، از راههای دور موشک پرتاب می‌کنند، آن هم در خانه‌های مسکونی، در مساجد، در بیمارستانها و جاهایی که مردم بی‌گناه هستند. لکن ما بر حقیم، ملت ایران بر حق است و ما در مقابل ظلم، ایستاده‌ایم. از اول هم که ملت ایران قیام کرد، در مقابل ظلم ایستاد و در مقابل کفر ایستاد و مقصدش این بود که جمهوری اسلامی باشد و از قید و بند گرفتاریهای خارجی رهایی یابد. و این مقصد، مقصدی است الهی و این مطلب، مطلبی است که اسلام امر فرموده است.
و شما برادرهایی که در جبهه جنگ می‌کنید و شما برادرهایی که آسیب جنگی دیدید، و شما برادر و خواهرهایی که مصیبت دیده‌اید برای خدا بوده است و خداوند تبارک و تعالی جبران خواهد کرد. و من امیدوارم که بزودی ان شاء الله، این جنگ تمام بشود و این خرابیهایی که به دست کفار بر ما وارد شده است، بزودی جبران بشود و خانه‌ها بهتر از اول ساخته بشود. و ان شاء الله، زندگی عادی خودشان را این مسلمین عزیز و این ساکنین جنوب و غرب، زندگی اصیل خودشان را از سر بگیرند.
عمده این است که چون ما به حق هستیم، و ما اسلام را می‌خواهیم و ما پیاده شدن احکام اسلام را می‌خواهیم، تمام ضربه‌هایی که وارد می‌شود، تمام اینها قابل تحمل است.