پاسخ به تلگراف روحانیون اهل سنت

پیام به علما و مشایخ اهل سنت و نمایندگان مجلس (آماده‌سازی مردم برای نبرد)
۵ مهر ۱۳۵۹/ ۱۷ ذی القعده ۱۴۰۰
آمریکا و انقلاب اسلامی, دفاع مقدس و اقشار مردم, قوای مسلح و مردم, قوای مسلح و دفاع مقدس, سنی(اهل سنت), مبارزه, مبارزه با استکبار,
پاسخ به تلگراف روحانیون اهل سنت

خدمت حضرات آقایان علمای اعلام و حجج اسلام و مشایخ بزرگ اهل سنت و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی‌ تلگرافات حضرات آقایان محترم واصل گردید. اظهار آمادگی و پشتیبانیهای بیدریغی که از سوی تمام اقشار مختلف و بخصوص آقایان علمای اعلام- دامت برکاتهم- می‌شود، پشتوانه عظیمی برای سربازان و مجاهدان عزیزی است که در سنگرهای جنگ، عرصه را بر دشمنان اسلام تنگ کرده‌اند و با رشادتهای اعجاب‌انگیز خود، تاریخ سربازان از جان گذشته صدر اسلام را مجسم ساخته‌اند و پیروزی کامل را در تمام جبهه‌های جنگ، بر ضد دشمنان و ابرقدرتهای شرق و غرب نوید می‌دهند و این وحدت و انسجامی که امروز بین ملت دلیر و ارتش و سپاه شجاع دیده می‌شود، در تاریخ ایران و جهان بی‌سابقه است. حضرات آقایان! در هر نقطه که هستند مردم را برای جنگ و درگیری با امریکا و اذناب خونخوارش چون عراق آماده کنند که جنگ، جنگ است و عزت و شرف میهن و دین ما در گرو همین مبارزات است، و میهن از جان عزیزتر ما، امروز منتظر است تا یکایک فرزندان خود را برای نبرد با باطل مهیا سازد. ما برای میهن عزیزمان تا شهادت یکایک سلحشوران ایرانی مبارزه می‌کنیم و پیروزی ما حتمی است.
امروز، روزی است که تمام مردم باید از شهرهای خود دفاع کنند و به شهرهای جنگزده کمک نمایند. امروز، روزی است که بر تمام ملت واجب است با سربازان و پاسداران اسلام و ایران همکاری لازم و نزدیک داشته باشند. امروز، روزی است که‌ عشایر عزیز و غیور ما از مرزهای کشورشان باید دفاع نمایند. امروز، روزی است که ملت ما باید دست در دست سپاه و ارتش نجیب و دلیر گذاشته و به دشمنان بفهمانند که بر فرض محال اگر وارد شهری شدند، تازه با مردمی مسلح و جنگجو مواجه خواهند شد که از وَجَب به وَجَب شهرشان دفاع می‌نمایند. امروز، روزی است که روحانیون ما در شهرها باید روح شهامت و شجاعت و شهادت را در کالبد مردم ما بدمند که بحمد الله دمیده شده است. امروز، روز اتحاد و یگانگی است و این هم از الطاف بزرگ و تاییدات الهی است که درست بر خلاف تصور و خواست فتنه‌انگیزان و جنگ‌افروزان، همه توطئه‌ها و جنگها، به اتحاد و یکپارچگی ملت بیدار و زنده ما در برابر قدرتها می‌انجامد، و ان شاء الله تعالی برای همیشه فکر تجاوز و سرکوبی انقلاب عظیم اسلامی ما را از سر این کوته‌فکران و خیره‌سران بیرون خواهد برد.