عدم صرف عمر در مناقشات جزیی

پیام به نهضت آزادی ایران در خارج و بیان اسلامی بودن نهضت‌
۱ شهریور ۱۳۵۷/ ۱۸ رمضان ۱۳۹۸
وحدت و فقدان آن,
عدم صرف عمر در مناقشات جزیی

امروز که ملتهای ستمدیده در سراسر ایران به خود آمده‌اند و ملت بزرگ ایران با نهضت عظیم خود، مجال را بر شاه و دارودسته‌اش تنگ نموده‌اند وقت آن نیست که عمر خود را در مناقشات جزئی صرف نموده و گوش به تبلیغات مضره بعضی از منحرفین دهیم.
امروز که شاه، با آتش‌سوزی و ویرانگری، مبارزات حق طلبانه ملت ما را می‌خواهد به دنیا بد جلوه دهد بر ما و شماست که بدون فوت وقت نقشه شیطانی او را در جهان فاش کنیم و نگذاریم نهضت اسلامی- انسانی را با بوقهای تبلیغاتی لکه دار کند.
امروز که ما به خط «الله» قدم به قدم به هدف نزدیکتر می‌شویم باید همه را به اتحاد و برابری و برادری دعوت کرده و نقاط حساسی را که مردم به خاطر آن خود را جلو رگبار گلوله شاه قرار می‌دهند نشان دهیم. امروز باید افراد محترم «نهضت آزادی ایران» در داخل و خارج، و جمیع جناحهای اسلامی- ایّدهم الله تعالی- بدون از دست دادن فرصت، دست در دست یکدیگر نهاده و در این امر حیاتی، که برچیده شدن رژیم‌
پهلوی است مبارزه، و بدون مناقشات، ملت را به سوی هدف غایی که ایجاد حکومت اسلامی است هدایت نمایند. امروز سستی و سردی و سرگرم شدن به مسائل جزئی انتحار است؛ انتحاری فضاحت بار. خطر به قدرت رسیدن شاه از اختلاف و سستی گروهها، خطری نیست که بتوان همه ابعاد آن را پیش‌بینی کرد؛ خطر سقوط یک ملت بزرگ و اسلام عزیز است.