تضعيف و توهين به شوراى نگهبان

پیام به ملت ایران (جایگاه رفیع شورای نگهبان و خطر تضعیف آن)
۲۵ اردیبهشت ۱۳۶۳/ ۱۳ شعبان ۱۴۰۴
شورای نگهبان,
تضعيف و توهين به شوراى نگهبان

چنانچه مشاهده مى‌شود پس از انتخابات مرحله اول از دوره دوم مجلس شوراى اسلامى، افرادى كه نظريه شوراى محترم نگهبان در ابطال يا تأييد بعضى حوزه‌ها موافق ميل‌شان نبوده است دست به شايعه افكنى زده و اعضاى محترم شوراى نگهبان- ايدهم اللَّه تعالى- را كه حافظ مصالح اسلام و مسلمين هستند، تضعيف و يا خداى ناكرده توهين مى‌نمايند و به پخش اعلاميه و خطابه در مطبوعات و محافل دست زده‌اند غافل از آنكه پيامد چنين اعمال و جوسازى‌ها آن هم در دوره دوم مجلس و نگذشتن سالى چند از انقلاب چه خواهد بود. اميد است چنين اعمال، بى‌توجه به نتايج ناروا و اسف‌بار آن باشد.
معلوم نيست در صدر مشروطيت در دوره اول بافقهاى ناظر به قوانين اين نحو عمل شده باشد. در آن زمان به تدريج فقها را از مجلس بيرون راندند و به سر اين ملت آن آوردند كه ديديم.
من به اين آقايان هشدار مى‌دهم كه تضعيف و توهين به فقهاى شوراى نگهبان امرى خطرناك براى كشور و اسلام است. هميشه انحرافات به تدريج در يك رژيم وارد مى‌شود و در آخر، رژيمى را ساقط مى‌نمايد. لازم است همه به طور اكيد به مصالح اسلام و مسلمين توجه كنيم و به قوانين، هر چند مخالف نظر و سليقه شخصى‌مان باشد احترام بگذاريم و به اين جمهورى نوپا كه مورد هجوم قدرت‌ها و ابرقدرت‌هاست وفادار باشيم.
در خاتمه بايد بگويم كه حضرات آقايان فقهاى شوراى نگهبان را با آشنائى و شناخت تعيين كردم و احترام به آنان و حفظ مقامشان را لازم مى‌دانم و اميد آن دارم كه اين نحو امور تكرار نشود. و به شوراى نگهبان تذكر مى‌دهم كه در كار خود استوار باشيد و با قاطعيت و دقت عمل فرماييد و به خداى متعال اتكال كنيد.