تفرقه افکنان، مامورین دشمن

سخنرانی در جمع اقشار مختلف مردم (پشتیبانی مردم از نیروهای مسلح)
۹ بهمن ۱۳۵۹/ ۲۲ ربیع الاول ۱۴۰۱ «۱»
قوای مسلح و مسئولیت ها, قوای مسلح و دفاع مقدس, تبلیغات ضد انقلاب داخلی, اختلاف افکنی, تبلیغات ضد جمهوری اسلامی, وحدت نیروهای مسلح,
تفرقه افکنان، مامورین دشمن

اگر خدای نخواسته، شخص یا گروههایی در بین شما ارتشیان یا سپاه پاسداران یا سایر کسانی که در جبهه هستند، تبلیغ کردند که ملت با شما نیست یا یک قشری از ملت با شما نیست، یا روحانیت با شما نیست، اینها اشخاصی هستند که نمی‌خواهند این مملکت به سر و سامان خودش برسد. شما توجه کنید و خودتان حکم کنید. تلویزیون را، رادیو را باز کنید و خودتان ببینید که سرتاسر کشور همه قشرها از زن و مرد و جوان و نورس، همه آنها اظهار پشتیبانی می‌کنند و عمل می‌کنند به این اظهار. برای ارتش ما، هم به حسب تظاهر اظهار پشتیبانی می‌کنند و هم به حسب عمل. این کسانی که در این قشرهای قوای نظامی و انتظامی و یا سپاه پاسداران چیزهایی می‌گویند که بر خلاف آن چیزی است که وجدان خود شما و چشم و گوش خود شما شاهد آن است، بدانید که اینها مصلحت شما را نمی‌خواهند. اینها یا جاهل‌اند و یا مامور. یا مامور این هستند که بین ارتش و قشرهایی که در خود ارتش هست اختلاف ایجاد کنند، و بین ارتش و پاسداران مخالفت ایجاد کنند، و یا اشخاص جاهلی هستند که با جهالت خودشان صدمه بر این کشور اسلامی می‌زنند. ... البته در همه قشرها اشخاص فاسد هستند و نفوذ کرده‌اند و می‌خواهند بین شماها اختلاف بیندازند، و نتیجه اختلاف را خودشان یا اربابانشان- که آن ابَرقدرت‌ها هستند- ببرند.
ما امروز دشمنهای زیاد داریم و بعدها هم این دشمنها هستند. شما آن سیلی که به ابَرقدرتها زدید، در طول تاریخ کسی نزده است. متوقع نباشید که آنها بنشینند و تماشاچی باشند. آنها مشغول فعالیت هستند. بتوانند، با قوای نظامی به ما حمله می‌کنند، نتوانند، با تبلیغات سوء در داخل کشورمان به ما حمله می‌کنند. اختلاف می‌اندازند بین اینها.