تشویق ارتش عراق به قیام

پیام رادیو- تلویزیونی به ملت ایران در آغاز سال تحصیلی (حمله صدام به ایران)
ساعت ۷ بعد از ظهر ۳۱ شهریور ۱۳۵۹/ ۱۲ ذی القعده ۱۴۰۰
عراق, جنگ تحمیلی,
تشویق ارتش عراق به قیام

سربازهای ارتش عراق و صاحب‌منصبهای ارتش عراق باید بدانند که جنگ با ایران، جنگ با اسلام است، جنگ با قرآن است، جنگ با رسول الله است و این از اعظم محرّماتی است که خدای تبارک و تعالی نمی‌گذرد از او. شما هم همان کار را بکنید که ارتش ایران نسبت به شاه سابق کردند؛ همان طوری که آنها رها کردند او را و متصل شدند به ملت و سربازها فرار کردند از پادگانها و متصل شدند به ملت. شما هم فرار کنید و قوای خودتان را صرف این کنید که این جرثومه فساد را از بین ببرید. خدا به شما تایید می‌کند، اگر قیام کنید و این شخص را از بین ببرید و یکی را خودتان به جای او بگذارید.
ما هم کمک شما هستیم در اینکه از خود شما، از ملت شما یک نفر اداره کند حکومت عراق را. این آدمی [را] که بر خلاف اسلام، و بر خلاف مصالح اسلام مشغول مفسده شده است، این فاسد را از بین ببرید، با ملت همراه بشوید.
ملت عراق هرگز با صدام حسین موافق نیست. یک روز هم موافقت ندارد. ملت عراق با اسلام موافق است. کسی که با اسلام موافق است، کسی که کتاب او «قرآن» است، کسی که کعبه قبله اوست، نمی‌شود با یک آدم کافری که در پناه کفّار دارد زندگی می‌کند و در پناه کارتر و امثال کارتر دارد به حیات خودش ادامه می‌دهد، نمی‌شود با این همراهی بکنید. من به آنها سفارش می‌کنم- به ارتش عراق- که اگر می‌توانند قیام کنند بر ضد این آدم و این آدم را از بین ببرند و خودشان جانشین او بشوند و ما هم تاییدتان می‌کنیم و اگر این برایشان میسور نیست، فرار کنند و جنگ با اسلام نکنند.