صدور انقلاب و رهایی از چنگال ابرقدرتها

پیام به ملت ایران، به مناسبت سال نو (توصیه‌های سیزده‌گانه به مسلمانان)
۱ فروردین ۱۳۵۹/ ۴ جمادی الاول ۱۴۰۰
انقلاب اسلامی و مستضعفان,
صدور انقلاب و رهایی از چنگال ابرقدرتها

هر دو ابرقدرت، كمر به نابودى ملل مستضعف بسته‌اند و ما بايد از مستضعفين جهان پشتيبانى كنيم. ما بايد در صدور انقلابمان به جهان كوشش كنيم و تفكر اينكه ما انقلابمان را صادر نمى‌كنيم كنار بگذاريم؛ زيرا اسلام بين كشورهاى مسلمان فرقى قائل نمى‌باشد و پشتيبان تمام مستضعفين جهان است. از طرفى ديگر تمام قدرتها و ابرقدرتها كمر به نابودى‌مان بسته‌اند، و اگر ما در محيطى دربسته بمانيم قطعاً با شكست مواجه خواهيم شد. ما بايد حسابمان را صريحاً با قدرتها و ابرقدرتها يكسره كنيم و به آنها نشان دهيم كه با تمام گرفتاريهاى مشقت‌بارى كه داريم، با جهان، برخوردى مكتبى مى‌نماييم.
جوانان عزيزم كه چشم اميد من به شماست، با يك دست قرآن را و با دست ديگر، سلاح را برگيريد و چنان از حيثيت و شرافت خود دفاع كنيد كه قدرت تفكر توطئه عليه خود را از آنان سلب نماييد. چنان با دوستانتان رحيم باشيد كه از ايثار هر چه داريد نسبت به آنان كوتاهى ننماييد. آگاه باشيد كه جهان امروز دنياى مستضعفين است و دير يا زود پيروزى از آنان است و آنان وارثين زمين و حكومت كنندگان خدايند.
من بار ديگر پشتيبانى خودم را از تمام نهضتها و جبهه‌ها و گروههايى كه براى رهايى از چنگال ابرقدرتهاى چپ و راست مى‌جنگند اعلام مى‌كنم. من پشتيبانى خود را از فلسطين رشيد و لبنان عزيز اعلام مى‌دارم. من بار ديگر اشغال سَبُعانه «1» افغانستان را توسط چپاولگران و اشغالگران شرق متجاوز شديداً محكوم مى‌نمايم، و اميدوارم هر چه زودتر مردم مسلمان و اصيل افغانستان به پيروزى و استقلال حقيقى برسند؛ و از دست اين به اصطلاح طرفداران طبقه كارگر نجات پيدا كنند.