آن چیزی که در قرآن به طور اسرار است، در ادعیه ائمه ما به طور اسرار است. در دعای شعبانیه میخوانیم که عرض میکند به خدا: وَ اجْعَلْنی مِمَّنْ نادَیْتَهُ فَاَجابَکَ وَ لاحَظْتَهُ فَصَعِقَ لِجَلالِکَ فَناجَیْتَهُ سِرّاً وَ عَمِلَ لَکَ جَهْراً. «۱» مسئله «صعق» را میآورد در میان؛ همان معنایی که در قرآن کریم راجع به حضرت موسی میگوید: فَلَمّا تَجَلّی رَبُّهُ لِلْجَبَلِ «۲» و موسی در «صعق» واقع شد. این ماه صعق است و این هم ماهی است که همان صعق را میخواهد. این ماه تجلی الهی است بر پیغمبر اکرم و این ماه تجلی الهی به تبع پیغمبر اکرم بر امامان است.