گروه کوچکی که منافعشان از دست یا رفته یا خوف این را دارند که از دست برود؛ یعنی منافع نامشروعشان از دستشان رفته است، کاری نکنند که بازار را متهم کنند، از قول بازار یک چیزی نگویند. اگر یک وقت از قول بازار یک مطلبی را منتشر کنند، بازاریها اعتراض کنند و به آنها بگویند که شما اسمای خودتان را بنویسید در اعلامیههای خودتان. باید خیلی امروز ما توجه به این مسائل داشته باشیم. اجتماع بازار؛ یک اجتماعی است که اگر در یک مسیر اسلامی حرکت بکند- و بحمد الله حرکت میکند- مملکت را از آسیب نگه میدارد. همین بازار است که پشتوانه ارتش است. و همین بازار است که در این زمان پشتوانه کشور است و دولت است. و اگر تفرقه در بازار باشد و بعض از اشخاصی که تفرقه افکن هست گذاشته بشود که فعالیت بکنند، خدای نخواسته این ستون سِتَبر اسلام را یک وقت از بین میبرند. باید توجه داشته باشید. شما میدانید که در مشکلاتی که سابق بود از زمان میرزای شیرازی «۱» تا حالا، مشکلات در بازارها حل میشد. اگر یک وقت یکی از علمای تهران به واسطه بدرفتاری دولتهای زمان قاجار میخواست از تهران برود، بازار میبست. و همان بود که آنها توبه میکردند و آن عالم را با التماس نگه میداشتند. این بازار است که باید درست توجه بکند و قشرهای مختلفی که دارد توجه بکند، و مساجد را آباد کنند و مساجد را پُر بکنند از جمعیتهای خودشان. در ممالک اهل سنت، آنکه من دیدم در حجاز، وقتی که اذان ظهر گفته میشود بازارها بسته میشود یا باز است و شُرطه «۲» آن را حفظ میکند و میروند مسجد الحرام برای نماز یا مسجد النبی برای نماز.