اجحاف در همه حال مردود است

پیام به ملت ایران درباره تحریم پرداخت مالیات و پول آب و ... به دولت شاه‌
۱۲ دی ۱۳۵۷/ ۳ صفر ۱۳۹۹
اقتصاد، بازار و بخش خصوصی,
اجحاف در همه حال مردود است

بنا بر این اعانت به حکومت یاغی و پرداخت مالیات، پول آب و برق و تلفن و سایر کمکها به دولتی که شاه سر کار آورد، خیانت به ملت و مخالفت با حکم خدا تبارک و تعالی است. و بر کارگران و کارمندان محترم و مبارز آب و برق و تلفن است که پیوند خود را با هموطنان شجاع و بی‌پناه خود مستحکم تر نموده و به هیچ وجه دستورات دولت یاغی را در مورد قطع آب و برق و تلفن اطاعت نکنند؛ و با همکاریهای بیدریغ با برادران و خواهران مظلوم خود دَین خود را به اسلام و مسلمین ادا نمایند.
اکنون لازم است تذکراتی بدهم:
1- این جانب برای جلوگیری از تبلیغات دولت غاصب، هیاتی برای رسیدگی در امور نفت اعزام نمودم و به شرایطی دستور استخراج نفت برای مصرف داخل را دادم. گرچه اهل اطلاع می‌گویند مخازن بسیاری در کشور برای مصارف داخلی موجود است و دولت قحطی مصنوعی ایجاد کرده است؛ و گفته می‌شود شبها تا صبح مامورین نظامی، نفت مخازن را می‌برند و معلوم نیست چه می‌کنند. در ضمن من از کارکنان شرکت نفت که در این امر خیر با این هیات همکاری نموده‌اند تشکر می‌نمایم.
2- لازم است علمای اعلام بلاد و خطبای محترم به کشاورزان عزیز کشور تذکر دهند که امسال در کشت مواد غذایی خصوصاً گندم همت فراوان کنند و از کشت چیزهایی که‌ دولت مجرم به اجانب می‌دهد احتراز نمایند. از این خائنان بعید نیست که قحطی مصنوعی به وجود آورند. من از مردم ایران تقاضا دارم که در این امور به کشاورزان محروم کمک نمایند.
3- از کسبه و تجار و اصناف محترم تقاضا دارم که قیمت مواد غذایی و اجناس خود را بالا نبرند و به مردم مظلومی که در حال مبارزه‌اند اجحاف ننمایند، که اجحاف در همه حال مردود است، و در این موقع حساس این عمل به نفع دستگاه ظلم و مخالف رضای خداوند تبارک و تعالی است. لهذا من به طور لزوم می‌خواهم که از قیمت عادلانه تجاوز نکنند و در صورت امکان به مردم بی‌بضاعت تخفیف دهند که کمک موثری به نهضت اسلامی خودشان و موافق انصاف و مرضیّ خداوند تعالی است.