ابتهاج و تاثر

سخنرانی در جمع گروهی از جانبازان و داوطلبان اعزام به جبهه (نوید پیروزی)
۴ دی ۱۳۵۹/ ۱۷ صفر ۱۴۰۱
جوانان و شهادت,
ابتهاج و تاثر

ما این منظره‌ها را که می‌بینیم و این عزمهای راسخ و تصمیمهای جزم که در شما جوانان می‌بینم، از وضع شما هم ابتهاج  دارم و هم متاثرم. ابتهاج به اینکه یک ملتی آن طور متحول شده است که در راه خدا همه چیز خودش را ایثار می‌کند و با آغوش باز دنبال مرگ می‌رود. این در طول تاریخ اگر نمونه‌ای داشته باشد در صدر اسلام است، بعد از آن نمونه‌ای ندارد. مثل شما جوانها نمونه‌ای نیست.
و تاثر برای اینکه این جوانهای عزیز ما که باید برای ملت ما خدمت کنند و برای اسلام خدمت کنند، به دست اشرار یا شهید شدند و یا معلول؛ این موجب تاثر بسیار است. و تاثر دیگر اینکه این گروههای منحرف و این اشخاصی که طرفدار ابرقدرتها هستند و می‌خواهند همان وضع سابق را پیش بیاورند یا در صدد قدرت طلبی هستند.
چطور می‌خواهند با خون این شهیدان ما و با این معلولان ما، اینها را ندیده بگیرند، و برای قدرت خودشان یا برای ابَرقدرتها خدمت کنند، و از روی خون این جوانهای ما بگذرند و خدمت به امریکا یا شوروی بکنند. چطور انسان متاثر نباشد از اشخاصی که قدرتمندی خودشان را در خون شهیدان ما می‌بینند؟ آنهایی که برای خودشان و برای قدرت خودشان خون شما جوانها را و شما معلولها را وسیله قرار می‌دهند؛ از فطرت‌ انسانی خارج‌اند. اینها حیواناتی هستند به صورت انسان. آنهایی که در این موقعی که جنگ برقرار است و ارتش ما و سپاه ما و همه ملت فکر جنگ هستند، فکر این باشند که گروه خودشان قدرت به دست بیاورد، اینها جزء انسانها نیستند، اینها حیواناتی هستند به صورت انسان...تاثر این است که چرا انسان باید این قدر نادان باشد، این قدر شقاوت داشته باشد؟ جوانهای ما دارند در مرزها و در اطراف مملکت برای نگهداری جمهوری اسلامی جانفشانی می‌کنند، و آنها که نه به اسلام اعتقاد دارند و نه به جمهوری اسلامی، دنبال این هستند که با خون اینها برای خودشان قدرت درست کنند.