شناسه مطلب صحیفه
عنوان:   
تاریخ:   
مکان:   
تهران، حسینیه جماران
موضوع:   
اهمیت حفظ اسلامیت نهضت
حضار:   
فرمانده و مسئولان اطلاعات و تحقیقات سپاه پاسداران تهران و شهرستانها
شناسه ارجاع:   
جلد ۱۲ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۴۵۴ تا صفحه ۴۵۵

بسم الله الرحمن الرحیم‌
متوجه باشید که امروز آن چیزی که اهمیتش بیشتر از چیزهای دیگر است، این است که ما حفظ اسلامیت این نهضت را بکنیم. این نهضت از اولش اسلامی بود و تا اینجا هم اسلامی هست و ان شاء الله تا آخر هم اسلامی باشد. و همه ما، همه شما، همه ملت، کسانی که در سپاه هستند، کسانی که در ارتش هستند، کسانی که در ژاندارمری هستند و در شهربانی هستند، ادارات هستند، دولت، همه باید همّشان این باشد که این نهضت را اسلامی پیش ببرند. به طوری که اگر کسی از خارج بیاید توی سپاه پاسداران، در هر جا که وارد بشود، ببیند که مثل اینکه در یک مسجدی وارد شده است، مقیدند اینها به همه جهات اسلامی؛ اگر این محفوظ بماند آسیب دیگر نمی‌بینند. آسیب روی این جهت است؛ این جهتی که جامع همه فکرهاست و همه می‌توانند در زیر پوشش او مجتمع بشوند، این محفوظ باشد. چنانچه از اسلامیتش بیرون رفت، هر کس یک راهی دارد، راهها مختلف خواهد شد، وقتی راهها معوج و مختلف شد آسیب می‌بینند؛ اما اگر ما همه زیر یک پرچم باشیم، همان طور که در صدر اسلام جمعیتها کم بودند لکن زیر یک پرچم بودند و با یک ایده حرکت می‌کردند و پیش می‌بردند، [آسیب نمی‌بینیم‌] الآن ما در یک همچه محلی واقع شدیم که اسلام به دست ما سپرده شده است. خواهی نخواهی شما پاسدار اسلامید، غیر آن قوای انتظامی سابق هستید، آنها یک وضع دیگری داشتند.
حالا همه قوا پاسدار اسلامند. پاسدار اسلام باید هم خودش اسلامی باشد و هم دیگران را اسلامی کند و هم مشی‌اش یک مشی باشد که اگر منعکس بشود پیش کسی، ببیند مشی، مشی اسلامی است. این طور انحرافاتی که گاهی در بعضی از جوانها، آنهایی که‌ درست ادراک این مسائل را نمی‌کنند در بین آنها یکوقت واقع می‌شود. شمایی که می‌خواهید جلوی این مسائل را بگیرید با فعالیت خودتان، باید جلوی آنها را هم بگیرید که مثلًا، بیخود با مردم تعرض کردن، بیخود به خانه‌های مردم رفتن، بیخود به صحراها رفتن و اینها را که نسبت می‌دهند، من هم نمی‌دانم صحیح باشد.
اما کلی این است که ما باید بر اساس اسلام حرکت کنیم و بر اساس اسلام این نهضت را پیش ببریم و از اختلافات و این چیزهایی که اخیراً می‌بینید که به جان هم افتاده‌اند، روزنامه‌ها چه می‌کنند، از این چیزها باید بری باشیم. باید همه‌تان با هم مجتمع و برادر و تحت لوای توحید همه با هم ان شاء الله نهضت را پیش ببرید و پیروزی هم نصیب شماست. و اگر این طور باشد شما در همین حرکت پاسداری‌تان و حرکت اطلاعاتی که دارید، عبادت دارید می‌کنید. همان طوری که در نماز وقتی می‌ایستید باید همه جهات نماز را حفظ کنید تا نماز درست باشد، باید در این طور مسائل عادی هم که شما الآن پاسدار اسلام هستید، از همه جهات پاسداری کنید، تا اینکه همه چیزتان در خدمت اسلام باشد. وقتی این طور شد شما یک لشکری می‌شوید لشکر اسلامی، و همه کارهایتان عبادت است، نه همان نمازتان عبادت، همه کارهایتان عبادت می‌شود.
من از خدای تبارک و تعالی توفیق و سعادت و سلامت شما را می‌خواهم. و در این امور هم همان طور که گفتم به آقای منتظری، آقای مشکینی، آقای راستی، «1» اینها همه اشخاص صالحی هستند که به آنها مراجعه کنید و از آنها دستور بگیرید، مانع ندارد و هیچ اشکالی هم ندارد. خداوند تاییدتان کند. ان شاء الله موفق باشید.
[در پاسخ به اظهارات فرمانده سپاه:] امیدواریم بتدریج این امور درست بشود. اموری است که تدریج می‌خواهد و حسین «2» هم با آنهایی که هستند صحبت می‌کنند؛ هم با آقای بنی صدر و هم با آقایان شورا که آنها هم تصمیمی بگیرند. ان شاء الله سلامت باشید.

سایت جامع امام خمینی رحمة الله علیه