شناسه مطلب صحیفه
عنوان:   
تاریخ:   
مکان:   
تهران، جماران،
موضوع:   
اطاعت از شورای فرماندهی- وظیفه رسانه‌ها در نقل اخبار جنگ- تکلیف مردم و نیروهای انتظامی در برابر شایعه‌سازان
مخاطب:   
ملت ایران
شناسه ارجاع:   
جلد ۱۳ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۲۸ تا صفحه ۲۲۹

بسم الله الرحمن الرحیم‌
مطالب زیر ابلاغ می‌گردد:
1- باید اطاعت از شورای فرماندهی بدون کوچکترین تخلف انجام گیرد، و متخلفین با سرعت و قاطعیت باید تعیین و مجازات شوند.
2- باید اشخاص و مقامات غیر مسئول از دخالت در امر فرماندهی خودداری کنند و فرمانده کل قوا به نمایندگی این جانب «1» و شورای فرماندهی، مسئول امور جنگی هستند.
3- در شرایط فعلی اقدام دادگاههای ارتش در اموری که شورای فرماندهی صلاح نمی‌داند، بدون اطلاع این جانب ممنوع اعلام می‌گردد.
4- رادیو و تلویزیون موظفند اخباری را نقل کنند که صد در صد صحت آن ثابت می‌باشد و برای عدم اضطراب و تشویش اذهان، اخبار را از غیر منابع موثق نقل ننمایند.
5- نیروهای انتظامی موظف هستند کسانی را که دست به شایعه‌سازی می‌زنند از هر قشر و گروهی که باشند، فوراً دستگیر و به دادگاههای انقلاب تسلیم و دادگاههای مذکور آنان را در حد ضد انقلابیون مجازات نمایند.
مردم مبارز ایران موظف هستند شایعه‌سازان را به دادگاههای انقلاب معرفی و با نیروهای انتظامی همکاری نمایند.
6- روزنامه‌ها در وضع فعلی موظفند از نشر مقالات و اخباری که قوای مسلح را تضعیف می‌نماید جداً خودداری نمایند؛ که امروز تضعیف این قوا عقلًا و شرعاً حرام و کمک به ضد انقلاب است. من کراراً از نیروهای مسلح عزیز پشتیبانی نموده‌ام؛ و امروز که آنان در جبهه جنگ با صدام کافر هستند، تشکر می‌کنم و از زحمات آنان قدردانی می‌نمایم، و از خداوند متعال توفیق و پیروزی برای آنان طلب می‌نمایم.
7- اکیداً همه قشرهای ملت و ارگانهای دولتی موظف شرعی هستند که دست از مخالفتهای جزئی که دارند، بردارند و با مخالفت خود کمک به دشمنان اسلام ننمایند.
و السلام.
روح الله الموسوی الخمینی‌

سایت جامع امام خمینی رحمة الله علیه