شناسه مطلب صحیفه
عنوان:   
تاریخ:   
مکان:   
تهران، جماران
مناسبت:   
آغاز سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی «1» مخاطب: ملت ایران و خانواده شهدا
موضوع:   
تجلیل از شهدا و خانواده معظم آنان
شناسه ارجاع:   
جلد ۱۴ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۷۹ تا صفحه ۸۰

بسم الله الرحمن الرحیم‌
در آغاز سومین سال پیروزی انقلاب که مرهون فداکاریهای دلاورانه ملت، خصوصاً شهیدان و معلولان انقلاب است، این جانب رحمت بی‌پایان خداوند متعال را برای شهدای جاوید و صحت و سلامت را برای معلولان و مجروحان عزیز خواستارم و درود پیاپی تقدیم آنان می‌نمایم. این جانبازان حماسه‌آفرین که پرچم پر افتخار لا اله الا الله را بر فراز این کشور عزیز به اهتزاز درآورده‌اند و با خون و توان خود شرافت انسانی ملت بزرگ را بیمه نمودند و با پشتیبانی توده‌های میلیونی بپاخاسته، ائمه کفر و الحاد را شکست مفتضحانه داده و کشور را از لوث وجود آنان پاک نموده‌اند، الحق به ملت ما حق بزرگ دارند. رحمت خدا و سپاس بی‌پایان ملت عزیز نثار روح آنان و دیگر فداکاران در راه گسترش عدالت اسلامی- انسانی باد.
کشور ما در این دو سال مواجه با مشکلات بسیار بوده که بحمد الله تعالی تمام آن مشکلات را پیروزمندانه و سرفراز پشت سر نهاد، و امید است که با عنایات خداوند متعال و وحدت کلمه بر دیگر مشکلات- که در هر انقلابی احتراز ناپذیر است- غلبه کند و با استقامت و صبر در مقابل ناملایمات ایستادگی نماید. ملت ما و قوای مسلح جمهوری اسلامی در این دو سال امتحان خود را داده‌اند که به هیچ وجه حاضر نیستند آنچه را با چنگ و دندان به دست آورده‌اند از دست بدهند؛ اگر چه با نثار جان و فرزندان عزیزشان باشد. شما خانواده‌های شهدا و معلولین و مجروحین نشان دادید که هرگز اجازه نمی‌دهید استعمار بر مقدرات این کشور سایه افکند. شما خانواده‌های شهدا با شهادت افتخارآفرینان این مرز و بوم به جهان فهماندید که از همه عزیزان در راه اسلام خواهید گذشت. شما چشم و چراغ این ملتید، خداوند یارتان باد. شما با ایثار فرزندان و جوانان و عزیزان خویش به همه نشان دادید که توطئه‌های داخل و خارج نخواهد توانست بر این ملت مصمم پیروز شود.
مبارزات کشور ما عقیدتی است و جهاد در راه عقیده، شکست ناپذیر است. جهاد در راه عقیده است که سرتاسر کشور را در یک راه تجهیز می‌کند و تمام سختیها و مشکلات را از سر راه برمی‌دارد. پیروز است ملتی که راه خود را که صراط مستقیم انسانیت است یافته و در راه آن به جهاد مقدس برخاسته است. مسلماً پیروز خواهید بود. هان ای شهیدان، در جوار حق تعالی آسوده خاطر باشید که ملت شما پیروزی شما را از دست نخواهد داد. وای بازماندگان شهدای به خون خفته، وای معلولان عزیزی که حیات جاوید را با نثار سلامت خود بیمه کرده‌اید، مطمئن باشید که ملت شما مصمم است پیروزی را تا حکومت الله و تا ظهور بقیه الله- روحی فداه- نگهبان باشد. جاوید باشید، و پیروز باشد جمهوری اسلامی.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

سایت جامع امام خمینی رحمة الله علیه