شناسه مطلب صحیفه
عنوان:   
تاریخ:   
مکان:   
تهران، جماران
موضوع:   
ترمیم ستاد انقلاب فرهنگی
مخاطب:   
خامنه‌ای، سید علی (رئیس جمهور وقت)
شناسه ارجاع:   
جلد ۱۸ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۸۳ تا صفحه ۸۴

[بسم الله الرحمن الرحیم. محضر مبارک رهبر عظیم انقلاب حضرت مستطاب آیت الله العظمی امام خمینی- مدّ ظله العالی‌
با نزدیک شدن زمان بازگشائی دانشگاهها و با توجه به اهتمامی که آن حضرت همواره نسبت به دانشگاه و دانشگاهیان ابراز فرموده‌اید لزوم تحرک مضاعف برای آمادگی هر چه بیشتر دانشگاه جهت پذیرش دانشجویان احساس می‌شود، با تقدیر و احترام نسبت به کلیه تلاشهائی که از سوی اعضای محترم ستاد انقلاب فرهنگی و همه استادان و محققان و دانشجویان دست‌اندرکار امور دانشگاهی مخلصانه مبذول گردیده است، ترمیم و تکمیل ستاد انقلاب فرهنگی استدعا و ترکیب جدید آن به ترتیب زیر پیشنهاد می‌گردد:
1- نخست وزیر محترم. 2- وزیر فرهنگ و آموزش عالی. 3- وزیر ارشاد اسلامی. 4- آقای دکتر شریعتمداری. 5- آقای دکتر احمدی. 6- آقای دکتر سروش. 7- آقای دکتر معین. 8 و 9- دو نفر دانشجو به انتخاب جهاد دانشگاهی. امیدوار است با توجه ویژه امام بزرگوار بازگشائی دانشگاه با حرکتی اسلامی و با توفیقی الهی قرین باشد.
سید علی خامنه‌ای- رئیس جمهوری اسلامی ایران‌].
بسمه تعالی‌
با تشکر از زحمات اعضای محترم ستاد انقلاب فرهنگی و تمام کسانی که برای اسلامی و انسانی نمودن دروس و محیط دانشگاهها زحمت کشیده‌اند، امید است با ترمیم ستاد محترم و کوشش دانشجویان عزیز و متعهد و هماهنگی اساتید محترم و تلاش‌ تمامی دست‌اندرکاران مومن و پشتیبانی ملت معظّم، این پایگاه اسلامی- ملی، که سرنوشت کشور در آتیه دور و نزدیک به آن پیوستگی دارد، با استقلال و شایستگی به خدمت خود ادامه دهد. و امروز که کشور از استقلال شایسته برخوردار است و قید و بند غرب و شرق و غربزدگان و شرق‌زدگان از کشور و دانشگاه گسسته شده است، جوانان عزیز دانشگاهی هر چه بیشتر در کسب علوم و فنون در اعتلای کشور معظم خود کوشش نمایند؛ و از نفوذ عناصر منحرف و وابسته به چپ و راست قاطعانه جلوگیری کنند، و نگذارند محیط مقدس دانشگاه آلوده به اغراض منحرفان و وابستگان به اجانب گردد. و اگر انحراف و گرایشی به شرق و غرب خدای نخواسته از اساتید یا دانشجویان مشاهده کردند، به ستاد فرهنگی اطلاع دهند، و در رفع آن با ستاد همراهی لازم را بنمایند.
از خداوند تعالی توفیق همگان را برای ادامه استقلال و اعتلای میهن اسلامی خواستار است. «1»
روح الله الموسوی الخمینی‌

سایت جامع امام خمینی رحمة الله علیه