شناسه مطلب صحیفه
عنوان:   
تاریخ:   
مکان:   
تهران، جماران
موضوع:   
تجلیل از شهدا
مخاطب:   
خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و ملت ایران
شناسه ارجاع:   
جلد ۱۸ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۳۱ تا صفحه ۲۳۲

بسم الله الرحمن الرحیم‌
اگر جهاد فی سبیل الله و دفاع از حریم قرآن کریم و اسلام عزیز و میهن اسلامی تا مرز شهادت وظیفه‌ای الهی و آرمانی انسانی است، بحمد الله تعالی ملت عظیم الشان متعهد ایران از طبقات و قشرهای گوناگون، زن و مرد و کبیر و صغیر، این وظیفه را در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها بطور شایسته ایفا نموده‌اند و با شهادت و فداکاری از ارزشهای اسلامی- انسانی خود دفاع شجاعانه نموده‌اند. در بین این شهیدان واصل به حق و شهیدان زنده «1» که در صفوف مقدم جهاد نام خود را ثبت و گوی سبقت ربوده‌اند، جمعی از برادران روحانی هستند که با همرزمان مجاهد خویش به شهادت یا به مرز آن رسیده و خون پاک خود را مخلوط به خون مطهّر سایر شهدا نموده‌اند.
خداوند رحمن به اینان که موجب سرافرازی روحانیت شده‌اند و به همه شهیدان و جانبازان که برای ملت و کشور افتخار آفریدند اقامتگاه روحانی و معنوی در جوار کرامت خویش مرحمت فرماید؛ و از آن روزیِ خاصی که در میهمانی خود برای شهیدان فی سبیل الله «2» مقرر فرموده به همه عنایت فرماید؛ و به بازماندگان آنان، خصوصاً مادران و پدران و همسرانشان، صبر جمیل و اجر جزیل مرحمت نماید؛ و به امثال من که وامانده از قافله‌ایم، توفیق خدمت دهد.
سلام بر شهدای اسلام از عصر نبوت تا کنون و پس از این درود بر ملت مجاهد ایران و سلام و صلوات خداوند و اولیایش بر ولیّ امر و خاتم اوصیاء، بقیه الله فی الارضین- ارواحنا لمقدمه الفداء.
22 شهر صفر 1404
روح الله الموسوی الخمینی‌

سایت جامع امام خمینی رحمة الله علیه