شناسه مطلب صحیفه
عنوان:   
تاریخ:   
مکان:   
تهران، جماران
موضوع:   
استفاده مشروط از وجوه شرعی توسط وزارت آموزش و پرورش
مخاطب:   
اکرمی، سید کاظم (وزیر آموزش و پرورش)
شناسه ارجاع:   
جلد ۲۰ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۷۴ تا صفحه ۷۵

[بسمه تعالی ... حضرت مستطاب عالی استحضار دارید که چندی پیش از محضر محترمتان در مورد کسانی که می‌خواهند ثلث سهم مبارک امام- علیه السلام- را صرف مدرسه‌سازی نمایند استفتائی به عمل آمد و اجازه آن حضرت چنین رقم صدور یافت که «بسمه تعالی. مومنین محترم مجازند از ثلث سهم مبارک امام- علیه السلام- در امر مدرسه‌سازی، صرف نمایند.» و این بنده چنین فهمیدم که هر کس می‌تواند این ثلث سهم را در این مورد مصرف نماید، اکنون استدعا دارم بیان فرمایید.
1- آیا همه مومنین محترم می‌توانند از این طریق آموزش و پرورش را یاری دهند؟
2- و یا این اجازه مخصوص کسانی است که از حضرت مستطاب عالی مجاز در مصرف ثلث سهم مبارک امام- علیه السلام- هستند؟
ضمناً به اطلاع می‌رساند که از موقع صدور این اجازه کمکهای نسبتاً خوبی در امر مدرسه‌سازی به عمل آمده است و از استانها درخواست دارند که اجازه داده شود مردم هر شهری مجاز باشند ثلث سهم مبارک امام- علیه السلام- را در مدرسه‌سازی در شهر خود مصرف نمایند و در صورت امکان ما زاد را به مناطق محروم ارسال نمایند. منوط به امر حضرت عالی است.
ملتمس دعا- 2/ 4/ 1365
- سید کاظم اکرمی- وزیر آموزش و پرورش‌].
بسمه تعالی‌
چنانچه قبلًا هم تذکر داده‌ام مقصود این جانب این است که کسانی که مجازند مقداری از سهم مبارک امام- علیه السلام- را شخصاً در موارد مقرره شرعیه صرف کنند، از این‌ مقدار مجاز می‌توانند به وزارت آموزش و پرورش کمک کنند تا وسایل آموزش و پرورش فرزندانشان بهتر فراهم شود. امید است جناب آقای وزیر محترم آموزش و پرورش و سایر دست‌اندرکاران در این خدمت ارزنده موفق باشند.
26 تیر ماه 1365
روح الله الموسوی الخمینی‌

سایت جامع امام خمینی رحمة الله علیه