شناسه مطلب صحیفه
عنوان:   
تاریخ:   
مکان:   
نجف
مناسبت:   
برگزاری ششمین کنگره سالانه اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان اروپا
موضوع:   
ضرورت مقابله با تبلیغات دشمنان اسلام
مخاطب:   
اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان اروپا
شناسه ارجاع:   
جلد ۲ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۸۲ تا صفحه ۲۸۳

بسمه تعالی‌
14 ج 1 90
اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان گروه فارسی زبان در اروپا
پس از اهدای سلام، پیام ششمین کنگره سالانه اتحادیه واصل شد. توجه نسل جوان به شناسایی و شناساندن چهره واقعی اسلام موجب تقدیر است. ما امروز قبل از هر چیز وظیفه داریم تبلیغات چند صد ساله اجانب و عمال استعمار را خنثی کنیم.
کارشناسان استعمار با کمال تزویر و حیله، با اسم اسلام دوستی و شرق‌شناسی پرده‌های ضخیمی بر چهره نورانی اسلام کشیده و اسلام را با معماریها و نقاشیها و ابنیه عالیه و هنرهای زیبا معرفی نموده و حکومتهای جائرانه ضد اسلامی اموی و عباسی و عثمانی را به اسم خلافت اسلامی به جامعه‌ها تحویل داده‌اند، و چهره واقعی اسلام را در پشت این پرده‌ها پنهان نگاه داشته؛ به طوری که امروز مشکل است ما بتوانیم حکومت اسلام و تشکیلات اساسی و سیاسی و اقتصادی و اجتماعی آن را بر جوامع بشری- حتی مسلمین- بفهمانیم. باید کوشش کرد و پرده از تبلیغات مسموم چند صد ساله اجانب برداشت.
شما نسل جوان موظف هستید غربزده‌ها را از خواب بیدار کنید، و فجایع حکومتهای ضد انسانی آنها و عمال آنها را برملا نمایید و طرز حکومت اسلام را که مع الاسف بسیار عمر کوتاهی داشت و در همان چند صباح، راه و روش اسلام را در ولایت و والی روشن کرد به جوامع عموماً و به فرزندان اسلام خصوصاً گوشزد کنید و صفوف خود را فشرده تر نمایید. از خداوند متعال توفیق همه را برای خدمت به اهداف اسلام خواستار است. و السلام علیکم و رحمه الله.
روح الله الموسوی الخمینی‌

سایت جامع امام خمینی رحمة الله علیه