شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پاسخ استفتاء درباره اجازه صرف وجوه شرعیه برای خانواده زندانیان سیاسی‌

نجف
اجازه صرف وجوه شرعیه برای خانواده زندانیان سیاسی
جلد ۲ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۳۹۹
[محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی خمینی- دام جهاده- بعد عرض التحیه و السلام؛ با توجه به فتاوی حضرت آیت الله در رساله شریفه توضیح المسائل در ابواب جهاد و امر به معروف و نهی از منکر، و با توجه به بیانات آن حضرت در موارد عدیده راجع به وظیفه شرعی و عرفی همگان، از محضر مبارک استفتاء می‌شود که آیا می‌توان از وجوه شرعیه برای کمک به مخارج خانواده زندانیان سیاسی استفاده کرد یا خیر؟ و در صورت اجازه، وجوه شرعیه مذکور در کدام صنف از اصناف قرار خواهند داشت، و حدود این اجازه تا چه میزان است؟ و السلام علیکم و علی عباد الله الصالحین.]
بسم الله الرحمن الرحیم‌
اشخاصی که به حسب وظیفه شرعیه الهیه و برای حفظ اسلام و احکام مقدسه آن و صیانت کشورهای اسلامی از سلطه اجانب- خذلهم الله تعالی- قیام به امر به معروف و نهی از منکر با شرایط مقرره آن نموده‌اند و برای آنها در این انجام وظیفه گرفتاری از قبیل حبس یا قتل پیش آمده است و خانواده آنها محتاج به کمک و سرپرستی هستند، مومنین از هر طبقه موظفند که با کمال حفظ احترام آنها به کمک و پشتیبانی آنها قیام کنند، و حاضر نشوند به خانواده برادران غیرتمند خود سخت بگذرد. و مجازند تا ثلث از سهم مبارک امام- علیه السلام- را در این مورد صرف کنند.
از خداوند تعالی قطع ایادی اجانب و عمال خائن آنها را خواستار است؛ و توفیق مومنین را در خدمت به اسلام و مسلمین مسالت می‌نماید. إنه ولی النعم.
تاریخ 28 شهر رمضان المبارک 1391
روح الله الموسوی الخمینی‌


امام خمینی (ره)؛ 26 آبان 1350
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: