مطلب مرتبط

پيام راديو- تلويزيونى به مسئولان آموزش و پرورش (تغيير نظام آموزشى)
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام رادیو- تلویزیونی به مسئولان آموزش و پرورش (تغییر نظام آموزشی)

تهران، مدرسه علوی
بازگشایی مدارس پس از پیروزی انقلاب
حضور در کلاسهای درس و لزوم تغییر نظام آموزشی
مسئولان آموزش و پرورش و دانش‌آموزان
جلد ۶ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۹۳ تا صفحه ۱۹۴

بسم الله الرحمن الرحیم‌
اکنون که مدارس کشور پس از یک مبارزه بزرگ اسلامی دوباره گشوده می‌شود، از دانش‌آموزان و دانشجویان و معلمان و دبیران و استادان عزیز- وفقهم الله تعالی- تشکر می‌کنم و از کارمندان و کارکنان آموزش و پرورش سپاسگزارم. یادآوری این نکته ضروری است که این انقلاب تا رسیدن به نتیجه نهایی- که قطع ید امریکا، شوروی، انگلستان و سایر دوَل استعمارگر است- ادامه دارد.
فرزندان عزیزم! دیگر این شمایید که باید هر چه بیشتر کوشش کنید تا نهال آزادی و استقلال کشور را آبیاری کنید. فردای شما فردای دشواری است که اگر مجهز به علم و تقوا و شعور انقلابی- اسلامی شدید، پیروزی‌تان حتمی است، و اگر خدای نکرده در این مرحله کوتاهی کنید مسئولیت آن به عهده خود شماست. هرگز اجازه ندهید که عده‌ای معدود، چون گذشته تلخ روزهای استبداد، بر شما حکومت کنند. اصل دمکراسی اسلامی را فراموش نکنید.
امروز ملت ایران بدون گرایش به چپ و راست قیام نموده است و موفقیتهایی را به دست آورده است که تمام خائنین داخلی و خارجی را به لرزه انداخته است؛ و آنان در کمینند تا هر آن- چون گذشته- شما را نابود گردانند. به همین جهت باید سعی کنید تا با اتحاد خویش، جامعه اسلامی به وجود آورید؛ جامعه اسلامی که در آن همه آزادانه عقاید خود را ابراز دارند.
اکنون خوشوقتم که شرایط به سود ملت ستمدیده ما دگرگون شده است و همین مسئولیت و تعهدی که در ماههای گذشته ایجاب می‌کرد تا دست به اعتصابات و تظاهرات بزنید امروز ایجاب می‌کند تا کار تحصیلی خود را با کمال جدیت و در محیطی آرام از سر گیرید. دیروز عوامل بیگانه در پی شکستن اعتصابات بودند، و امروز که می‌بینند که جریان کشور در جهت حکومت عدل اسلامی در حرکت است، با شعارهایی ظاهراً انقلابی، رو در روی نهضت اصیل اسلامی- انقلابی قرار گرفته‌اند.
من از همه شما می‌خواهم که از امروز اول اسفند 1357 به کلاسها رفته و برای فردای خود سربازانی انقلابی و اسلامی باشید؛ خدا یار شما و یاور شما باد. لازم است تذکرات زیر را بدهم:
1- رمز پیروزی ما وحدت کلمه بوده است. اکنون با کمال خضوع می‌خواهم تا از اختلافات دست برداشته و برای فردای خود فکر اساسی کنید، و از هر گونه اختلاف بپرهیزید که چون موریانه خوب و بد را نابود می‌کند؛
2- کتابهای درسی را، چه دبستانی و چه دبیرستانی و چه دانشگاهی، تغییر اساسی داده و آنچه از عکس و مطالبی که به نفع استعمار و استبداد است تصفیه کنید؛ و دروس انقلابی و اسلامی که بچه‌های ما را بیدار و جوانان ما را مستقل و آزاده بارآورد جایگزین آن کنیم؛
3- باید در سراسر ایران با پاکسازی آموزش و پرورش از آثار فرهنگ استعماری، محیطی به وجود آورید که اطفال ما را شیر بچگانی که همیشه پشت جبهه مقاومت علیه امریکا و صهیونیست و سایر چپاولگرهای شرق و غرب نشسته‌اند، تربیت کنید. و مطمئن باشید که خمینی تا قطع ریشه‌های استعمار چپ و راست همسنگر شماست؛ و رسالت اسلامی هر فرد مسلمان تا مرگ ادامه دارد. من چشم امیدم به شماست. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته‌



امام خمینی (ره)؛ 30 بهمن 1357

صوت مطلب

کیفیت متوسطحجم 2/72 مگابایتبیشتر

جمله طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

2 نظر
  • کمیل
    کاش اینجور پیامهای مهم رو با صوت و تصویرش توی سایت بارگذاری می‌کردید.
    چون این قطعات مهم تاریخ به سادگی فراموش میشن...

    موفق باشید
    مخاطب همیشگی شما
    پاسخ
  • کمیل
    عالی بود. خدا نبخشد مسئولین ما را که حاضرند سند ۲۰۳۰ را تصویب کنند ولی به اوامر امامی که خودشان را اولین نامگذاران خمینی به امام خمینی میدانند سر که هیچ..گوش هم نمی‌سپارند.
    پاسخ