یادداشت

پیام‌های نوروزی و یک جمله

تعطیلات سال نو، فرصت مغتنمی است برای مطالعه و سایت جامع امام خمینی(ره) متناسب با این ایام یک جمله از هر پیام‌ نوروزی ایشان برگزیده است تا مروری سریع باشد بر این نقشه‌های راهی که رهبرکبیر انقلاب برای یک سال کشور ترسیم می‌کرده‌اند. امید آن می‌رود که با آشنایی بیشتر با اندیشه‌های ناب امام بزرگوار، موفق به تحقق هر چه بهتر آرمان‌های بزرگش، در سال جدید باشیم.

- همان طور که سال تجدید می‌شود باید یک تجدیدی هم در اشخاص، یک تحولی هم در ارواح و اشخاص پیدا بشود.
29 اسفند 1358
- وعده خداوند متعال بر آن است که اخوت ایمانی و دوستی و محبت با یکدیگر موجب نجات است.
29 اسفند 1359
- تمام افراد این مملکت در صدد این باشند که برای این کشور خدمت کنند و خدمتگزاری به اسلام و کشور اسلامی داشته باشند؛ تا اینکه این سال بر همه ما نوروز باشد و بر همه ما مبارک باشد.
1 فروردین 1360
- ما اگر چه مشکلات زیاد داریم، لکن در برابر آن مشکلات یک قدرت انسانی عجیب و یک قدرت خداوندی در دنبالش و در پشتیبانی از او ما داریم.
1 فروردین 1361
- ما امروز غرق به نعمتهایی هستیم که نمی‌توانیم آن نعمتها را شکرگزاری کنیم الّا به طور اجمال که از خدای تبارک‌ و تعالی تشکر می‌کنیم که به ما یک همچو ملتی عنایت فرموده است که در همه جبهه‌ها، در همه صحنه‌ها حاضرند.
1 فروردین 1362
- هر کس از شرق و غرب هر چه می‌خواهد بگوید، ما راه خودمان را داریم می‌رویم. و امیدواریم که این راه را به آخر برسانیم.
1 فروردین 1363
- می‌خواهی بیدار باشی، می‌خواهی مستقل باشی، باید جورش را بکشی! می‌خواهی ذلیل باشی؟ برو پیوند کن با امریکا.
1 فروردین 1364
خدایا! دلهای اینهایی که مخالف با این جمهوری هستند، این دلهای اینها را برگردان، تو مقلب القلوب هستی. اینها را برگردان که آدم بشوند. توجه داشته باشند اینهایی که کنار نشستند و جوانها این طور پرپر می‌شوند، و آنها یا شادی می‌کنند یا بی‌تفاوت هستند، دلهای اینها را برگردان.

1 فروردین 1365
- در همه امور آن چیزی که انسان را به دام می‌اندازد هوای نفس انسان است.
1 فروردین 1366
- این قدرتهای بزرگ و این کسانی که اذناب آنها هستند، کسانی که فرمانبر آنها هستند الآن با مسلمین، با مردم، با مستضعفین، حتی با آن کسانی که مال خودشان است چه می‌کنند. تمام اینها ظاهر می‌گویند که ما اقامه عدل می‌خواهیم بکنیم، اما چه عدلی؟ عدل امریکایی، عدل امریکایی یعنی چه؟ یعنی هر کس خاضع به من شد، آن یک چیزی است که ما او را قبولش داریم، هر کس منافع مملکتش را به ما داد ما او را قبول داریم!
1 فروردین 1367
- انسان در طول عمر مبتلای به این هوای نفس است که محتاج به ریاضت است. و من که گوینده‌ام موفق نشدم به این عمل.
1 فروردین 1368



پیام‌های نوروزی و یک جمله؛ 04 فروردین 1396

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: