شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به رزمندگان و خانواده‌های شهدا (پنجمین سالگرد جنگ تحمیلی)

تهران، جماران
پنجمین سالگرد جنگ تحمیلی عراق علیه ایران
تجلیل از ایثارگران و رزمندگان
رزمندگان اسلام و خانواده‌های شهدا
جلد ۱۹ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۵۹ تا صفحه ۳۶۰
بسم الله الرحمن الرحیم‌
اکنون که با عنایات حضرت رب الارباب و ادعیه حضرت بقیه الله- ارواحنا لمقدمه الفداء- و با فدا کاری و جانبازی ملت بزرگ ایران و قدرت ایمان و ایثار سلحشوران عزیز در راه اهداف مقدس اسلام بزرگ و قرآن مجید، نظام جمهوری اسلامی ایران با سرفرازی و قدرت راه خود را یافته و با استواری به پیش می‌رود، بر ماست که، با اعتراف به عجز خویش، از رزمندگان عزیزی که با شهادت طلبیها و رشادتهاشان از میهن اسلامی خود دفاع نموده و با خون پاک خود چراغهایی فرا راه آزادی تمام ملتهای دربند برافروختند قدردانی نماییم.
و نیز از مادران و پدران و خواهران و همسران و برادران بزرگواری که در پشت جبهه‌ها با جدیت تمام در دفاع مقدس از اسلام و کشور اسلامی به پشتیبانی از مجاهدان عزیز برخاسته و از هیچ چیز کوتاهی نمی‌کنند، و از تمام ملت بزرگ و متعهد که در تمامی صحنه‌ها حاضرند، تشکر نماییم.
قلم و بیان من کوچکتر از آن است که از عهده تشکر این همه فداکاری برآید. خداوند تبارک و تعالی به همه آنان جزای خیر خواهد داد. و همان گونه که آنان روی اسلام را سفید کردند، آنان را در بارگاه قدسش روسفید خواهد گرداند.
بارالها، اینان بندگان صالح تواند که در مجاهده راه تو از خود و عزیزان خود گذشتند و به آن افتخار می‌کنند. تو خود شهدای ما را در جوار رحمت خود جایگزین، و
معلولانمان را شفا، و مفقودان و اسیرانمان را به دامان خانواده‌هاشان برگردان. و به همه ما صبر و توفیق عنایت فرما. إنَّکَ قَریبٌ مُجیبٌ. «1»
- 10/ 6/ 64
روح الله الموسوی الخمینی‌
«۱»- برگرفته از آیه ۶۱ سوره هود:« پروردگار من نزدیک است و پذیرنده( دعاها)»


امام خمینی (ره)؛ 10 شهریور 1364
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: