شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به ملت ایران (لزوم کمک‌رسانی به سیلزدگان)

تهران، جماران
کمک‌رسانی به سیل‌زدگان «1»
ملت ایران- روحانیون- مسئولین نظام
جلد ۲۰ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۷۶ تا صفحه ۱۷۷

بسم الله الرحمن الرحیم‌
خدمت ملت شریف و مقاوم ایران و حضرات حجج اسلام و ائمه محترم جمعه و جماعات و روحانیون و مسئولین ارجمند جمهوری اسلامی ایران‌
ضمن تشکر از کمک‌های بی‌دریغ و ایثارگری‌های بی‌شائبه برادران و خواهران ایمانی و روحانیون معظم و دولت خدمت‌گزار و مسئولین متعهد در امر کمک‌رسانی به هموطنان سیل‌زده و سپاسگزاری از اعلام آمادگی‌های عموم حضرات محترم، از آنجا که مسئله مهم و مشکل اساسی این عزیزان در وضع کنونی بازسازی خانه‌های ویران شده و تجدید بنای منازل آنان می‌باشد، لازم است هر چه زودتر برای انجام این امر مهم اقدام مقتضی و سریع صورت گیرد.
و از آنجایی که بعضی از روحانیون محترم و مردم شریف اقدام به این امر کرده‌اند، و نیز از آنجا که «بنیاد مسکن انقلاب اسلامی» مورد تایید این جانب می‌باشد، و با تجربه و سابقه و تخصصی که در این کار دارد و آمادگی کامل خود را نیز برای انجام این کار بزرگ اعلام نموده است، امیدوارم با هماهنگی کامل میان تمام آنهایی که برای انجام این امر مهم کمر همت بسته‌اند، از هدر رفتن نیروها جلوگیری شود، تا به یاری خدای تعالی هر چه زودتر این وظیفه بزرگ اسلامی و انسانی انجام پذیرد.
و از نماینده محترم خود در «بنیاد مسکن»، جناب حجت الاسلام آقای رسولی، «2» می‌خواهم گزارش کارها را به این جانب بدهند. موفقیت همگان را از پروردگار متعال مسالت می‌نمایم.
7 دی ماه 65
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- در دهه اول آذر ماه ۱۳۶۵ بر اثر بارندگیهای شدید، در استانهای جنوبی کشور: خوزستان، بوشهر، شیراز و یزد، جاری شدن سیل موجب وارد آمدن خسارات فراوان به منازل مسکونی بویژه در روستاها و قطع جاده‏های ارتباطی و از بین رفتن اراضی کشاورزی گردید.«۲»- آقای سید هاشم رسولی محلاتی، عضو دفتر امام خمینی و نماینده امام در بنیاد مسکن‏


امام خمینی (ره)؛ 07 دی 1365
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: