شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

حکم اعدام و قتل سلمان رشدی، به مسلمانان جهان‌

تهران، جماران
فتوای قتل سلمان رشدی، نویسنده کتاب کفرآمیز آیات شیطانی
مسلمانان جهان
جلد ۲۱ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۲۶۳

توضیح تاریخی

  • سلمان رشدی نویسنده هندی‌تبار با تعدادی احادیث جعلی، وحی بودن تمام قرآن را در کتابش دروغ خواند. انتشار کتاب آیات شیطانی، مسلمانان جهان را خشمگین کرد و آنچه باعث افروختن این خشم می‌شد، حجم تبلیغ و توزیع عجیبی بود که غربی‌ها برای این کتاب انجام دادند. ر.ک. دایره‌المعارف مصوّر تاریخ زندگی امام خمینی، جعفر شیرعلی‌نیا، نشر سایان، صفحه 430.

بسمه تعالی‌
إنا للَّه و إنا إلیه راجعون‌
به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‌رسانم مولف کتاب «آیات شیطانی» که علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن، محکوم به اعدام می‌باشند. از مسلمانان غیور می‌خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعاً آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرات نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود، شهید است ان شاء الله. ضمناً اگر کسی دسترسی به مولف کتاب دارد ولی خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفی نماید تا به جزای اعمالش برسد. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
روح الله الموسوی الخمینی‌



امام خمینی (ره)؛ 25 بهمن 1367

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

2 نظر
  • حسین
    این شیطان پلید در حال حاظر کجاست؟زنده یا به درک رفته؟
    پاسخ
  • نوید

    وقتی که ملکه انگلیس پس از پیام امام خمینی به سلمان رشدی مرتد لقب شوالیه میدهد؛ کاملا مشهود است که این یک پروسه کاملا از پیش تعیین شده است.

    پاسخ