شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به ملت، علما و روحانیون ایران (تشریح ستمکاریهای رژیم)

نجف
اعزام طلاب و روحانیون به سربازی
تشریح فجایع و ستمکاریهای رژیم
ملت و علما و روحانیون ایران
جلد ۲ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۴۵۰ تا صفحه ۴۵۲


بسمه تعالی‌
خدمت عموم ملت محترم ایران و خصوص حضرات روحانیون و فضلا و محصلین حوزه‌های علمیه- ایّدهم الله تعالی‌
پس از سلام و تحیات وافره؛ «1» گرفتاریهای ملت محترم ایران و خصوص طبقه جوان روحانی و دانشگاهی در چنگال رژیم غیر قانونی و سرسپرده ایران موجب کمال تاسف است. سربازی بردن علما و روحانیون به جرم اظهار تاثر از رفتار غیر قانونی و غیر شرعی دستگاه جبار و ابراز تنفر از زجرها، شکنجه‌ها، اعدامها، تبعیدها و حبسهای بدون مجوز قانونی و شرعی، انتقامی است که رژیم دست نشانده استعمار از اسلام و هواداران آن می‌گیرد.
شما باید به سربازخانه‌ها بروید، مدارس دینی باید هَتْک شود، و حبس و تبعید و اعدام به مجرد اتهام باید واقع گردد تا راه برای اجانب چپ و راست و اذناب آنها از قبیل اسرائیل هر چه بیشتر باز شود. به اسم پر هیاهو و جار و جنجال «انقلاب سفید»، که در طلیعه آن قتل عام 15 خرداد واقع شد، باید ملت ایران عقب مانده، و فرهنگ قرآن و اسلام مهجور، و قوانین نقض شود و فساد و فحشا تا اعماق این ماتمسرا که اسمش ایران است کشیده شود تا استعمار نو با خیال راحت به چپاولگری خود ادامه دهد، و عمّال‌ بی‌حیثیت آن بر سر این گورستان به عیش و عشرت و جمع ثروت پایکوبی کنند. باید با راه انداختن سر و صدای کشور مترقی و در بوق و کرنا کردن آن، این کشور بی‌صاحب به عقب رانده شود، و از ضروریات و اولیات یک کشور در حال رشد محروم باشد. باید ملت ایران به اسم ترقی و پیشرفت، از آب و برق و طبیب و دارو و حتی- به اعتراف روزنامه‌های وابسته به دستگاه- بسیاری، از نان و هزینه اولیه زندگی محروم باشند و اگر نَفسی بکشند با سرنیزه صدای آنها را در گلو خفه کنند تا مخازن نفت و سایر معادن ما غارت گردد و برای ملت ایران جز ذلت و خواری و حبس و زجر نباشد.
باید به اسم «ماموریت برای وطنم»، این وطن به حال خرابی و عقب افتادگی باقی باشد و اسلام که تنها پناهگاه این ملت و سد راه اجانب است شکسته شود. گویی مامور است که طبقه جوان روشن را چه روحانی و چه دانشگاهی سرکوب کند؛ مامور است که مدارس دینی را هتک و علمای اسلام را حبس و زجر کند؛ مامور است مقدسات کشور را به دست اسرائیل و مربیان آن بدهد؛ مامور است که سرمایه گذاران خارجی را به باقیمانده ثروت کشور مسلط کند؛ مامور است که موجبات فحشا را با هر صورت اشاعه دهد و هتک نوامیس قرآن کند؛ مامور است که مستشاران خارجی و کارمندان آنان را مصونیت دهد و از ملت و روحانیون و دانشمندان و دانشجویان سلب مصونیت نماید؛ مامور است که به اسم اسلام این چراغ هدایت را خاموش کند؛ مامور است که فرهنگ استعمار نو را تا آخرین نقاط دور افتاده کشور برساند، و اسلام و فرهنگ اسلام را کنار زند؛ و ماموریتهای دیگری که اگر خدای نخواسته فرصت پیدا کند، اجرا نماید.
شما ای ملت ایران! ای مسلمانان پاک طینت! به احکام نورانی قرآن کریم بیش از پیش گرایش کنید، و دست اتفاق و برادری به هم دهید، و از اختلافات دست بردارید، و برای قرآن کریم و اسلام عزیز فکری کنید. تعلیمات اسلام را نصب العین قرار دهید. مساجد و محافل دینیه را، که سنگرهای اسلام در مقابل شیاطین است، هر چه بیشتر گرم و مجهز نگه دارید، و با این استعمارزدگان بی‌عاطفه با روی قهرآمیز و چهره متنفر روبه شوید، و از احکام خلاف عدل و انصاف آنها هر قدر می‌توانید تخلف کنید. برادران خود را تواصی به حق و تواصی به صبر کنید، و احکام اسلام و کیفیت حکومت اسلامی را تحقیق و نصب العین خود قرار دهید، و ناآگاهان را آگاه نمایید. باشد که خداوند قهار اساس این ظلم را برچیند.
شما ای محصلین علوم دینیه! ای فضلا و روحانیون حوزه‌های مقدسه بخصوص حوزه مقدسه قم! از این اهانتها و آزارها نهراسید. شما که امروز پاسداران اسلام و قرآنید وظیفه دارید این سنگر مهم را که آماج تیر اجانب و عمال آنهاست، حفظ نمایید و با کمال دلگرمی و اتکال به خداوند متعال و استمداد از ارواح مقدسه صاحبان شریعت و حُفاظ قرآن، به کار خود که تحصیل فقه اسلام، تهذیب اخلاق، تنویر افکار و هدایت ملت ستمدیده است، ادامه دهید که خدای متعال با شماست.
شما ای سربازان غیور ولی عصر- عجل الله تعالی فرجه- که به سربازخانه‌ها کشیده شده‌اید! با کمال شجاعت تعلیمات نظامی را تحکیم کنید؛ باشد که چون حضرت موسی (ع) که در آغوش فرعون بزرگ شد و اساس ظلم و جور او را در هم پیچید، شما هم روز مناسبی تحت دستور مقام صالحی بتوانید این دستهای خبیث را قطع، و این ریشه‌های فساد و ظلم را از بیخ و بن برآورید.
من مصایب و فجایعی را که از طرف دستگاه جبار هر روز بر این کشور بلازده و ملت ستمدیده وارد می‌آید به عموم مسلمانان تسلیت می‌گویم. خداوند متعال قطع ید اجانب را از بلاد مسلمین و خصوصْ ایران بفرماید، و توفیق سعادت به ملت اسلام عنایت فرماید. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- درودهای فراوان.


امام خمینی (ره)؛ 20 شهریور 1351

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: