شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه به آقای سید عباس مُهری (تاسیس مدرسه دخترانه اسلامی)

نجف
تاسیس مدرسه دخترانه اسلامی در کویت
مُهری، سید عباس
جلد ۳ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۹ تا صفحه ۲۱

[بسم الله الرحمن الرحیم سماحه حجه الاسلام و المسلمین آیه الله العظمی فی العالمین الإمام المجاهد السید روح الله الموسوی الخمینی ادام الله ظلّه الوارف علی رءوس المسلمین.
بعد السلام علیکم و تقبیل ایادیکم.
لقد قمت بتاسیس مدرسه دینیه حدیثه فی الکویت للطالبات من اجل حفظ بناتنا عن ... و الانحراف، و تربیتهن تربیه إسلامیه نزیهه کما یحب الله و یحب الرسول و نحب لبناتنا بِاسم «المدرسه الجعفریه للبنات».
و حیث ان المتدینین لا یقومون بالإنفاق علی امثال هذه المشاریع الدینیه إلّا بعد کسب موافقه المراجع الدینیه علی ذلک فالمرجو تحریضهم علی تاسیسها و القیام التام بها لیکونوا علی‌ بصیره من ان العمل و الإنفاق فی مثل هذه الموسسات الاسلامیه واجب اجتماعی و انه خدمه للمذهب الجعفری الحنیف و بذلک تقومون بخدمه لا تنسی للجیل الطالع من ذریتنا.
المخلص سید عباس مُهری‌]
بسم الله الرحمن الرحیم‌
انّ مساعیکم الجمیله و جهودکم الدینی فی الکویت للمحافظه علی ابنائنا من ... الخُلقی و تربیتهم تربیهً اسلامیه صحیحه علی ما سمعناه من بعض الموثّقین المطلعین موجبٌ للشکر و التقدیر. فجزاکم الله خیراً. و المرجوّ من اهالی الکویت المحترمین ان یساعدوا هذا المشروع الهامّ الدینی معنویاً و مادیاً و ان یجدّوا تمام الجد فی نشر التعالیم الاسلامیه القیّمه بین الشباب، یحصل بذلک ان شاء الله منه- تعالی شانه- رضیً و رضواناً. و نسال الله تعالی لهم و لکم التوفیق و السداد و للاسلام و المسلمین العظمه. و السلام علیکم و رحمه الله.
روح الله الموسوی الخمینی‌
[ترجمه:
بسم الله الرحمن الرحیم‌
محضر حجت الاسلام و المسلمین آیت الله العظمی امام مجاهد سید روح الله موسوی خمینی- خداوند سایه گسترده وی را بر سر مسلمانان پایدار نماید.
سلام بر شما و بوسه بر دستان شما، جهت صیانت دختران مسلمان از فساد و انحراف، در کویت اقدام به تاسیس مدرسه‌ای اسلامی و مدرن نموده‌ام به نام «مدرسه دخترانه جعفری» تا بدین وسیله آن گونه که موجب خواست و رضای خداوند و رسول اوست و آن گونه که از دخترانمان انتظار داریم، زمینه تربیت اسلامی و سالم آنها فراهم آید.
از آنجا که افراد متدین جز با موافقت مراجع دینی در این گونه امور شرعی و دینی مساعدت و کمکهای مالی را روا نمی‌دارند، انتظار می‌رود که آنها بر تاسیس و اهتمام کامل نسبت به این امر تشویق گردیده تا با بصیرت و آگاهی لازم توجیه شوند که تلاش و مساعدت در این گونه مراکز و موسسات اسلامی فریضه‌ای اجتماعی است و خدمتی است به مذهب تشیع و کاری است که نسل آینده از یاد نخواهد برد.
مخلص: سید عباس مُهری‌]
بسم الله الرحمن الرحیم‌
تلاشهای پسندیده و کوششهای دینی شما در کویت در راستای حراست فرزندان و نسل مسلمان از ویرانی اخلاقی، و توجیه و تربیت صحیح و اسلامی آنها- بر حسب آنچه از افرادی آگاه و مورد اعتماد شنیده شده- موجب سپاس و تقدیر است. پاداش نیک شما را خداوند عنایت فرماید و از مردم محترم کویت انتظار می‌رود که در این فریضه مهم دینی از جهت مادی و معنوی همکاری و مساعدت نمایند و تمام سعی و تلاش خود را در گسترش فرهنگ ارزشمند اسلامی میان جوانان به کار گیرند. خشنودی و رضایت خداوند بزرگ از این کار حاصل خواهد شد. از خداوند تعالی برای ایشان و شما آرزوی توفیق و پایداری و برای اسلام و مسلمین عزت و عظمت خواستاریم. درود و رحمت خداوند بر شما باد.
روح الله الموسوی الخمینی‌



امام خمینی (ره)؛ 01 فروردین 1352
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: