عظمت امام خمینی (ره)در ساده زیستی بود

عظمت امام خمینی (ره)در ساده زیستی بود
۱۴ خرداد ۱۳۹۶
اخلاق, ساده زیستی, جنگ حق و باطل, ناصر رفیعی,

حجت الاسلام ناصر رفیعی: عظمت و بزرگی امام خمینی (ره)در ساده زیستی بود ایشان هیچ گاه در زندگی خود به تجملات روی نیاورد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: امام راحل(ره) بنیانگذار انقلاب و احیاگر اسلام ناب محمدی است که در قرن جدید درخشید و با اتکا به خدا و با شجاعت و قاطعیت اسلام را از محجوریت نجات داد.

وی تصریح کرد:امام با انقلاب عظیم و قدرت جوانان، آیات و مبانی اسلام را در دنیا مطرح کرد این انقلاب بدون نام امام در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست.

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد: امام یک فقیه عارف و فیلسوف بزرگ و در عین حال مفسر قرآن کریم بود و با چنین جایگاه علمی خود را در عرصه سیاست نشان داد و اثبات کرد دین از سیاست جدا نیست و می توان در کنار برنامه های فقهی و تفسیری بعد سیاسی را هم دنبال کرد.

وی با اشاره به نشانه های بصیرت طبق فرموده امام علی(ع) و انطباق آن با شخصیت امام (ره) خاطرنشان کرد:خداشناسی، دشمن شناسی، تسلیم دنیا نبودن، آخرت شناسی، حق شناسی و باطل شناسی از ویژگی های مهم مومنان است که در امام خمینی(ره) وجود داشت.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه یادآور شد: اگر انسان از این ویژگی ها برخوردار باشد اهل بهشت خواهد بود مومن باید خدا را بشناسد و اطاعت کند چرا که خداشناسی در راس همه معارف است اگر فردی خدا را شناخت و معرفت پیدا کرد اهل بهشت خواهد بود.

وی گفت:افراد ممکن است با خودشناسی و نفس و عالم طبیعت و نشانه های آفرینش به خداشناسی دست یابند امام خمینی(ره) نیز فردی خداشناس بود و یاد خدا همواره در زندگی امام خمینی(ره)، حاکمیت داشت.

حجت الاسلام رفیعی اظهار داشت:امام (ره) برای خدا کار می کرد هیچ گاه دنبال رهبری و مرجعیت نبود بلکه رهبری و مرجعیت به سراغ امام رفت و به جایگاهی رسید که 8 تا 10 میلیون جمعیت در خرداد سال 68 برای تشییع امام رفتند.

وی تصریح کرد:امام خمینی (ره) خداومحور بود امام چون برای خدا حرف می زد آرام بود و در این مسیر وامدار کسی نمی شد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد:فرد مومن باید دشمن شناس باشد شیطان مظهر دشمن است امام خمینی(ره) مظهر دشمن شناسی بود.

وی یادآور شد:مومن در طول زندگی اش 5 دشمن دارد که شامل مومن حسود و منافق بغض دار و کافری که با وی در جنگ و شیطان قسم خورده و نفس انسان می باشد.

حجت الاسلام رفیعی عنوان کرد:دشمنان علاقه دارند مانند خودشان باشید و شما را گمراه نمایند و دشمن دوست دارد از سرمایه ها و اسلحه های خود غافل شوید سادگی است اگر تصور کنیم با کنار گذاشتن سلاح ها دشمن به ما روی بیاورد در حالی که دشمن در مقابل اقتدار عقب می کشد.

وی اظهار داشت: مهم ترین سرمایه ما نیز جوانان و نخبگان و تحصیل کرده ها می باشد چرا باید فرار مغز داشته باشیم؟

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: غفلت حادثه آفرین است دشمن می خواهد شما را از مواضع خودتان سست کند انقلاب ارزشهای زیادی داشته است با کنار گذاشتن ارزشها نمی توان پیشرفتی داشت.

وی افزود: برخی از قرادادها لطمه به فرهنگ کشور می زند مسئولان نظام باید دقت داشته باشند و همانند امام دشمن شناس باشند ببینید امام نسبت به منافقین و آل سعود و چه موضعی گرفت .

وی اذعان داشت:فرزندان ما باید با دین و اسلام بار بیایند مبادا روحیه انقلابی گری را از دست بدهیم امام اهل مسامحه نبود حتی امام می فرمود نسبت به پاره کردن عکس من عکس العمل نشان ندهید اما روحیه انقلابی را نباید از دست داد.

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد:اهل خدا سوار بر دنیا هستند و اسیر دنیا نمی شوند ایشان دنیاگرایی نداشت اما دنیا امام را می شناخت امام (ره)معتقد بود شهیدان و عالمان انقلاب را به پیروزی سهم داشتند.

وی گفت:ساده زیستی از دیگر مشخصات امام (ره) می باشد عظمت امام در ساده زیستی بود و با همین ساده زیستی عاشقان و شیفتگان زیادی داشتند جوانان با عشق جان خود را از دست دادند.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: رهبری تاکید دارد سرمایه های داخلی را حفظ کنیم اهل خدا آخرت شناس هستند اینکه انسان دین خود را برای دنیا بفروشد حماقت است .

وی خاطرنشان کرد:امام باطل را می شناخت و از آن دوری می کرد؛ حق را می شناخت و از آن تبعیت می کرد امام را به جوانان معرفی کنیم بی شک باید با دنیا ارتباط داشت اسلام دین صلح وتعامل است اما مبادا روحیه اتقلابی گری را کنار بگذاریم.

وی در پایان بیان کرد: دست تقدیر امام را از ما گرفت اما از خدا می خواهیم انقلاب را تا نهضت و انقلاب ولی عصر حفظ کند همان طور که رهبری با بصیرت و آگاه به این نظام بخشیده است.

 

منبع: ایسنا