قناعت و ساده زیستی امام خمینی(ره) در جامعه تبیین شود

قناعت و ساده زیستی امام خمینی(ره) در جامعه تبیین شود
۱۰ خرداد ۱۳۹۶
امام و خانواده, ساده زیستی, رضا نوری,

امام جمعه موقت بجنورد گفت: باید امروز قناعت و ساده زیستی امام خمینی (ره) در جامعه تبیین شود.

حجت الاسلام رضا نوری اظهارکرد: باید در جامعه امروز که برخی از خانواده ها در امور روزمره خود به تجملات و اسراف می پردازند و فرزندان آنان نیز از پدر و مادر خود الگوگیری می‌کنند، بیش از پیش فرهنگ قناعت و ساده زیستی در جامعه ترویج یابد.

وی با تاکید بر اینکه اسوه امام خمینی (ره) در قناعت و ساده زیستی به عنوان رهبر یک انقلاب باید برای جوانان تبیین شود، افزود: ایشان از اسراف در هر موردی حتی ریختن نصف یک لیوان آب و یا روشن گذاشتن یک چراغ سخت ناراحت می‌شدند. امام راحل همواره بر ساده زیستی و پرهیز از اسراف و قناعت در خوردن و آشامیدن تاکید فراوانی داشتند.

وی با بیان اینکه باید از محبت و احترام امام راحل به اعضای خانواده خود نیز الگو بگیریم، خاطر نشان کرد: با وجود اینکه امام خمینی گرفتاری های سیاسی فراوانی داشتند اما همواره برای اعضای خانواده خود وقت مناسبی را به منظور بودن در کنار آنان در نظر می‌گرفتند.

نوری عنوان کرد: رفتار امام خمینی در خانواده صمیمی و بر اساس احترام بود، او به افراد خانواده به ویژه همسرش توجه نشان می داد و در مسائل زندگی، نظر او را بسیار محترم می‌شمرد. سیره عملی حضرت امام (ره) در زمینه رعایت حقوق زن و فرزند و قداست خانواده ستودنی و الگویی پایدار است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) ملت را از سلطه دولت‌های غربی نجات داد و ندای آزادی و عدالت را در جهان سر داد، گفت: اقتدار، قاطعیت و مقام والای امام راحل سبب نشد تا رابطه صمیمی و محبت آمیز را با اعضای خانواده خویش فراموش کند.

 

منبع: ایسنا