امام خمینی(ره) کرامت را به زن ایرانی برگرداند

امام خمینی(ره) کرامت را به زن ایرانی برگرداند
۳۱ خرداد ۱۳۹۷
جایگاه و حقوق زن, زنان و انقلاب اسلامی, زنان, نقش زنان در نهضت, کرامت زن, جایگاه و نقش زن, اسلام و زنان, معصومه صابری,

خانم صابری، کارشناس فرهنگی حوزه بیان کرد: حضور سازنده زن در صحنه‏‌های تاریخ و در ابعاد گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مبارزاتی و... امری انکار ناپذیر بوده، اما مهم اندیشه ‏ای است که بر مسند قرائت تاریخ نشسته است.

وی افزود: حضرت امام (ره) زن را از زاویه پنهان تاریخ و حضور مبهم و کم رنگ در جامعه، به صحنه خود آگاهی و فعال رساند.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به رویکرد امام خمینی(ره) به مقوله زن گفت: حضرت امام(ره) در یک بعد تبیینی و تفسیری به نقد دیدگاه‌های نادرست نسبت ‏به زن پرداخته و جایگاه زن را در تفکر اصلاحی خویش معین ساخته و در بعد دیگر ساختار اجرایی، تربیتی و تهذیبی مناسب با شخصیت زن را ارائه نموده است.

وی ادامه داد: تا زمانی که زنان نتوانند نقش مهم خود را در خانواده خوب ایفا کنند نمی توانند در جامعه به نحو احسن نقش آفرینی کنند، زیرا تربیت جامعه به دست خانم هاست و یک زن می تواند مرد را از فرش به عرش برساند.

صابری تصریح کرد: در حال حاضر دشمن می داند که جنگ تن به تن با ایران فایده ای نداشته و اگر جنگی صورت گیرد باز مادران فداکار ایرانی خود و فرزندانشان را برای حفظ اسلام و امنیت کشور فدا خواهند کرد، لذا استراتژی دشمن تغییر کرده و با جنگ نرم سعی می کند تا با هدف قرار دادن خانواده، جامعه را نابود کند .

وی اضافه کرد: دشمن با مورد هدف قرار دادن زنان به تغییر الگو و سبک زندگی در جامعه می پردازد، چرا که این مساله، مختل شدن تربیت درست فرزندان، فروپاشی خانواده و در نهایت شکست کشور در جنگ نرم دشمن را به دنبال دارد.

این کارشناس فرهنگی بیان کرد: هدف دشمن تغییر ذائقه افراد در خانواده و اجتماع است؛ در حالی که کشورهای غربی از الگو های ما جهت ایجاد آرامش در محیط خانواده استفاده می کنند پس ما به عنوان یک زن باید الگوی خود را حضرت زهرا س قرار داده، تا با خودسازی به حفظ خانواده و جامعه بپردازیم.

 

منبع: خبرگزاری رسمی حوزه