اسلام آمریکایی را معرفی کنید

اسلام آمریکایی را معرفی کنید
ابراهیم حاجی محمدزاده
۱۴ اسفند ۱۳۹۲
وصیت نامه, اسلام آمریکایی,

حضرت امام در آخرین سال حیات طیبه خویش 1367/6/14 با تاسف خطاب به عمارهای انقلاب اسلامی میفرمایند:
«... درد آشنایان جوامع اسلامی، همانا که با محرومان و پابرهنگان میثاق خون بسته‌اند، باید توجه کنند که در آغاز راه مبارزه‌اند و برای شکستن سدهای استعمار و استثمار و رسیدن به اسلام ناب محمدی راه طولانی در پیش دارند...»«2»
و دردمندانه نسبت به غفلت‌های گذشته و حال از نفوذ همه جانبه فرهنگ غرب در دنیای کنونی و جوامع اسلامی به سردمداری شیطان بزرگ تحت عنوان اسلام آمریکایی هشدار میدهند: «... راه مبارزه با اسلام آمریکایی از پیچیدگی خاصی برخوردار است که تمامی زوایای آن باید برای مسلمانان پابرهنه روشن گردد، که متاسفانه هنوز برای بسیاری از ملت‌های اسلامی مرز بین «اسلام آمریکایی» و «اسلام ناب محمدی(ص)» و اسلام پابرهنگان و محرومان و اسلام مقدس نماهای متحجر و سرمایه‌داران خدانشناس و مرفهین بی‌درد کاملا مشخص نشده است و روشن ساختن این حقیقت که ممکن نیست در یک مکتب و در یک آئین دو فکر متضاد و رودررو وجود داشته باشد از واجبات سیاسی بسیار مهمی است... وظیفه همه علماست که با روشن کردن این دو تفکر، اسلام عزیز را از ایادی شرق و غرب نجات دهند...»«3»
و در ادامه به تنها راه مقابله با فتنه‌های آخرالزمان به برکت خون شهیدان و عمارهای همیشه در صحنه تاکید می‌کنند:
«... البته خون این شهیدان عزیز تمامی خاشاک‌ها را از مسیر اعتلای ارزش‌های معنوی ریشه‌کن می‌سازد. و همه مروجین باطل را به دریا می‌ریزد. ولی نباید از این مسئله غفلت کنیم که امروز روز آماده‌باش همه دشمنان اسلام است.  روز بیدار باش همه جهانخواران است. آن روزی که استعمار شرق و غرب مسلمانان را خواب کرده بود و بر مرکب مراد سوار بود از خطر بزرگ و بالقوه‌ای به نام اسلام و قرآن سخن می‌گفت و اما امروز که شوروی و آمریکا به دنبال انقلاب مقدس اسلامی ایران صدها ضربه سیاسی و نظامی و فرهنگی خورده‌اند و در همه جای عالم زنگ خطر اسلام علیه منافع حیاتی‌شان به صدا درآمده است. باید با دقت تمام کید و فریب استکبار شرق و غرب را شناخت و خنثی نمود. ملتهای مسلمان باید اصل را بر دشمنی و فریب ابرقدرتها با خود بگذارند، مگر اینکه خلاف عینی و عملی آن را مشاهده و لمس و باور کنند. ما به حبل ولایت خدا و پیامبر و ائمه معصومین - علیهم‌السلام- چنگ زده‌ایم و جداً باید از هر آنچه غیر رضایت آنان است متنفر و بیگانه باشیم و از این بیگانگی هم بر خود فخر و مباهات کنیم...»«4»
و در وصیت‌نامه سیاسی الهی خویش، همه طبقات مخصوصا روحانیت متعهد را به عبرت‌گیری از گذشته سفارش و با آنان اتمام حجت می‌کنند: «...‌و به جامعه محترم روحانیت خصوصا مراجع معظم، وصیت می‌کنم که خود را از مسائل جامعه مثل انتخاب رئیس‌جمهور و وکلای مجلس کنار نکشند و بی‌تفاوت نباشند. همه دیدید و نسل آینده خواهد شنید که دست سیاست‌بازان پیرو شرق و غرب، روحانیون را که اساس مشروطیت را با زحمات و رنجها بنیان گذاشتند از صحنه خارج کردند و روحانیون نیز بازی سیاست‌بازان را خورده و دخالت در امور کشور و مسلمین را خارج از مقام خود انگاشتند و صحنه را به دست غربزدگان سپردند، و به سر مشروطیت و قانون اساسی و کشور اسلام آن آوردند که احتیاج به زمان طولانی دارد.
اکنون که بحمدالله تعالی موانع رفع گردیده و فضای آزاد برای دخالت همه طبقات پیش‌آمده است، هیچ عذری باقی نمانده و از گناهان بزرگ نابخشودنی، مسامحه در امر مسلمین است. هر کس به مقدار توانش و حیطه نفوذش لازم است در خدمت اسلام و میهن باشد. و با جدیت از نفوذ وابستگان به دو قطب استعمارگر و غرب یا شرق‌زدگان و منحرفان از مکتب اسلام جلوگیری نمایند و بدانند که مخالفین اسلام و کشورهای اسلامی که همان ابرقدرتان چپاولگر بین‌المللی هستند به تدریج و ظرافت در کشور ما و کشورهای اسلامی دیگر رخنه و با دست افراد خود ملتها، کشورها  را به دام استثمار می‌کشند. باید با هوشیاری مراقب باشید و با احساس اولین قدم نفوذی به مقابله برخیزید و به آنان مهلت ندهید، خدایتان یار و نگهدار باشد...»(وصیت‌نامه امام(ره))