کانون امید محرومان

کانون امید محرومان
ابراهیم حاجی محمدزاده
۱۷ اسفند ۱۳۹۲
استکبار جهانی, انقلاب اسلامی ایران, اسلام مستضعفان و محرومان, امام زمان (ع),

حضرت امام(ره) بیش از دویست بار در بیانات و نوشته‌های خود که  در صحیفه ثبت و ضبط شده است، مقصد انقلاب اسلامی را زمینه‌سازی برای حکومت جهانی و عدالت‌گستر حضرت بقیه‌الله ارواحنا فداه اعلام  کرده و برای تمامی مردم و مسئولین و مستضعفین و پابرهنگان توفیق تعهد به زمینه‌سازی و تعجیل در فرج را آرزو می‌کنند؛
«... خداوند شما را و همه ملت ایران را در محضر مبارک امام زمان - ارواحنا له الفداه- آبرومند کند. شما غم نداشته باشید که پشتیبان شما خداست و امام عصر - سلام‌الله علیه- در محضر او واقع شد همه این امور. خداوند ان‌شاءالله به همه ملت اسلام در سراسر دنیا و به ملت شریف ما قدرت عنایت فرماید که ما و ملتها بتوانند مقاصد اسلامی را پیاده کنند. خداوند به همه ما قدرت بدهد که در مقابل شیاطین و در مقابل کسانی که مخالف اسلام و مقاصد اسلام هستند، با قدرت ایستادگی کنیم....»«1»
«... تمام دستگاه‌هایی که الان به کار گرفته شده‌اند در کشور ما - و امیدوارم که در سایر کشورها هم توسعه پیدا کند- باید توجه به این معنا داشته باشند که خودشان را مهیا کنند برای ملاقات حضرت مهدی - سلام‌الله علیهَ ...» «2»
و همواره بزرگترین مانع و دشمن علنی رسیدن به این مقصد انبیاء و اولیاء در تمام دوران‌ها را سردمداران «زر و زور و تزویر» می‌دانند به عنوان نمونه در پیام به مجمع جهانی مسلمانان و پابرهنگان جهان را صریحا به پیروی از روش انبیا و سیره آنان توصیه می‌فرمایند؛
«... سیدانبیا محمد مصطفی - صلی‌الله علیه و آله- به بشریت آموختند که بتها هرچه هست باید شکست شود و کعبه که ام‌القری است و آنچه از آن بسط پیدا کرده تا آخرین نقطه زمین، تا آخرین روز جهان باید از لوث بت‌ها تطهیر شود، بت هرچه باشد، چه هیاکل، چه خورشید، چه ماه، چه حیوان و انسان، و چه بتی بدتر و خطرناک‌تر از طاغوت‌های در طول تاریخ از زمان آدم صفی‌الله تا ابراهیم خلیل‌الله، تا محمد حبیب‌الله - صلی‌الله علیه و آلهم اجمعین- تا آخر‌الزمان که بت‌شکن آخر از کعبه ندای توحید سردهد مگر ابرقدرتهای زمان ما بتهای بزرگی نیستند که جهانیان را به اطاعت و کرنش و پرستش خود می‌خوانند و با زور و زر و تزویر خود را به آنان می‌نمایند؟ کعبه معظمه یکتا مرکز شکستن این بت‌هاست، ابراهیم خلیل در اول زمان و حبیب خدا و فرزند عزیزش مهدی موعود  - روحی له‌الفدا- در آخر زمان، از کعبه ندای توحید سردادند و می‌دهند...» «3»
حضرت امام(ره) در همین راستا می‌فرمایند؛
«... در پاریس بودم عده‌ای از سرمایه‌دارها که حس کرده بودند دیگر رژیم سابق رفتنی است و لذا برای این که در حکومت بعدی هم آنها به همان‌گونه باشند و زندگی کنند، پیش من آمدند که می‌خواهیم وجوه شرعی خود را پرداخت کنیم. من مقصود آنها را فهمیدم و گفتم شما بروید اساس کارتان را درست کنید، من پولی از شما نمی‌گیرم...»«4»
امام راحل‌(ره) بارها و بارها دنیای کنونی را عصر آگاهی پابرهنگان و مستضعفان از ماهیت استکبار جهانی و حاکمیت زر و زور و تزویر، اعلام داشته و انقلاب اسلامی ایران را الگو و زمینه‌ساز امید برای رهایی آنان می‌دانند و صریحا اعلام می‌کنند دشمنی هرچه بیشتر شیطان بزرگ با انقلاب‌ گرایش بیشتر ملت‌های محروم به انقلاب اسلامی را در پی دارد؛
«... امروز به همان‌گونه که فعالیت‌های وسیعی در سراسر جهان برای سازش کشیدن ما با کفر و شرک در جریان است، برای خاموش کردن شعله‌های خشم ملت مسلمان فلسطین نیز به همان شکل ادامه دارد و این تنها یک نمونه از پیشرفت انقلاب است و حال آنکه معتقدین به اصول انقلاب اسلامی ما در سراسر جهان رو به فزونی نهاده است و ما اینها را سرمایه‌های بالقوه انقلاب خود تلقی می‌کنیم و هم آنهایی که مرکب خون طوماری حمایت از ما را امضا می‌کنند و با سر و جان دعوت انقلاب را لبیک می‌گویند و به یاری خداوند کنترل همه جهان را به دست خواهند گرفت. امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار و جنگ پابرهنه‌ها و مرفهین بی‌درد شروع شده است و من دست و بازوی همه عزیزانی که در سراسر جهان کوله‌بار مبارزه را بر دوش گرفته و عزم جهاد در راه خدا و اعتلای عزت مسلمین را نموده‌اند می‌بوسم. و سلام و درودهای خالصانه خود را به همه غنچه‌های آزادی و کمال نثار می‌کنم و به ملت عزیز و دلاور ایران هم عرض می‌کنم خداوند آثار و برکات معنویت شما را به جهان صادر نموده است و قلبها و چشمان پرفروغ شما کانون حمایت از محرومان شده است و شراره کینه انقلابی‌تان جهانخواران چپ و راست را به وحشت انداخته است...»«5»
معمار انقلاب اسلامی ضمن ارج نهادن به درک صحیح و روشن مردم متعهد از ارزش‌های اسلامی نقشه راه پیش روی را اینگونه ترسیم می‌فرمایند؛ «... ملت عزیز ما که مبارزان حقیقی و راستین ارزش‌های اسلامی هستند، به خوبی دریافته‌اند که مبارزه با رفاه‌طلبی سازگار نیست، و آنها که تصور می‌کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه‌داری و رفاه‌طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانه‌اند و آنهایی هم که تصور می‌کنند سرمایه‌داران و مرفهان بی‌درد با نصیحت و پند و اندرز متنبه می‌شوند و به مبارزان راه‌آزادی پیوسته و یا به آنان کمک می‌کنند آب در هاون می‌کوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت‌طلبی بحث دنیا خواهی و آخرت جویی دو مقوله‌ایست که هرگز با هم جمع نمی‌شوند و تنها آنهایی تا آخر خط هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی‌بظاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلاب‌ها هستند. ما باید تمام تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتی که ممکن است خط اصولی دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم...» «6»