عاشورا، خط پیروزی

عاشورا، خط پیروزی
ابراهیم حاجی محمدزاده
۱۶ آذر ۱۳۹۰
قیام عاشورا, پانزده خرداد, پیروزی انقلاب, قیام حسینی,

 

حضرت امام (ره) در طول زندگی سیاسی الهی خویش همواره قیام و مبارزه و پایمردی در راه اسلام ناب را از برکات اقتدا به سالار شهیدان می دانستند و تنها با پناه بردن به عاشورا تداوم مبارزه را پی گیری می نمودند.
«... 15 خرداد از خاطره ها محو نخواهد شد و باید در سالروز آن، هر چه بیشتر آن را زنده نگاه داشت. 15 خرداد که مصادف با دوازدهم محرم بود. سند زنده مخالفت شجاعانه ملت ایران در مقابل استبداد عمال اجانب و در قبال استعمار چپ و راست بود، و از شعله های فروزان نهضت سید مظلومان در مقابل دستگاه استبداد بنی امیه- علیهم اللعنه- بود، فداکاری ملت شجاع و متدین ایران در سایه فداکاری حضرت سیدالشهدا - علیهم السلام- بود باید در پناه قضیه بزرگ عاشورا مصیبت جانسوز دوازدهم محرم و 15 خرداد زنده و جاوید بماند...»«1»
پس از پیروزی انقلاب و الگو شدن آن برای تمامی محرومان و پابرهنگان، استکبار جهانی با تمام توان و با پیچیدگی های بیشتر بر توطئه های رنگارنگ داخلی و خارجی افزود ولی امام ما پایمردی عاشورایی را تنها راه گذار از فتنه ها و انحراف ها می دانستند:
«... و شما می دانید که مصیبت هایی که به این کشور وارد شده است، از اول انقلاب تاکنون، چه حجم زیادی داشته است. و در ازای او این پیروزیهایی که برای شما حاصل شده است حجم بسیار افزون داشته است. ما در عین حالی که جوانهای بسیار لایق خودمان را، مردان کاردان خودمان را از دست دادیم، لکن آن چیزی که به دست آوردیم ارزش اش بیشتر از این معانی است. آنی است که سیدالشهدا- سلام الله علیه- زن و فرزند خودش را در راه او صرف کرد، و ائمه معصومین ما در راه او آن همه رنج دیدند. ما هم که مدعی هستیم و امیدواریم که این ادعا صحیح باشد- مدعی هستیم که شیعیان آنها و پیروان آنها هستیم- باید همان طور که آنها تحمل داشتند مصایب را، در مقابل ارزش انسانی، در مقابل ارزشهای اسلامی، ما هم مصیبت ها را تحمل کنیم، و در مقابل همه مصیبت ها بایستیم، برای اینکه آن ارزش انسانی را بدست بیاوریم، اسلام را که راس همه ارزش هاست در کشور خودمان و سایر کشورها پیاده کنیم...»«2»
«... مردم شریف ایران و مسلمانان و آزادیخواهان تمامی جهان بدانند که اگر بخواهند بدون گرایش به چپ و راست و مستقل از هر قدرت و ابر قدرتی روی پای خویش بایستند، باید بهای گران استقلال و آزادی را بپردازند...»«3»
حضرت امام (ره) انقلاب اسلامی و پایمردی عاشقان قیام حسینی(ع) در ایران را برترین تجربه ای می دانند که باید بعنوان هدیه بی نظیر به تمامی مبارزان راه حق تقدیم کرد.
«... تجربه انقلاب اسلامی در ایران، با خونبهای هزاران شهید و مجروح و خراب شدن منزلها و به آتش کشیده شدن خرمنهای کشاورزان و کشته شدن تعداد بسیاری در بمب گذاریها و اسیر شدن فرزندان انقلاب و اسلام بدست دژخیمان بعث عراق و هزاران گونه تهدید و فشار اقتصادی و جانی به دست آورده ملت ایران تجربه پیروزی بر کفر جهانی را در خراب شدن منازل خود بر سر کودکان در خواب به دست آورده و با فداکاریها و مجاهدات، انقلاب و کشور خود را بیمه نموده است.
ما به تمام جهان تجربه هایمان را صادر می کنیم و نتیجه مبارزه و دفاع با ستمگران را بدون کوچکترین چشمداشتی، به مبارزان راه حق انتقال می دهیم و مسلماً محصول صدور این تجربه ها جز شکوفه های پیروزی و استقلال و پیاده کردن احکام اسلام برای ملت های در بند نیست. روشنفکران اسلامی همگی با علم و آگاهی باید راه پرفراز و نشیب دگرگون کردن جهان سرمایه داری و کمونیسم را بپیمایند و تمام آزادیخواهان باید با روشن بینی و روشنگری راه سیلی زدن بر گونه ابرقدرت ها و قدرتها، خصوصاً آمریکا را بر مردم سیلی خورده کشورهای مظلوم اسلامی و جهان سوم ترسیم کنند. من با اطمینان می گویم: اسلام ابر قدرتها را به خاک منزلت می نشاند. اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را یکی پس از دیگری برطرف و سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد...»«4»
و باز هم از امام راحل(ره) است که؛ «... ملت شریف ایران توجه داشته باشید که کاری که شما مردان و زنان انجام داده اید آنقدر گرانبها و پرقیمت است که اگر صدها بار ایران با خاک یکسان شود و دوباره با فکر و تلاش فرزندان عزیز شما ساخته گردد، نه تنها ضرری نکرده اید، که سود زیستن در کنار اولیاء الله را برده اید و در جهان ابدی شده اید و دنیا بر شما رشک خواهد برد، خوشابحالتان. من به تمام دنیا با قاطعیت اعلام می کنم که اگر جهانخواران در مقابل دین ما بایستند، ما در مقابل تمام دنیای آنان خواهیم ایستاد و تا نابودی تمام آنان از پای نخواهیم نشست، یا همه آزاد می شویم و یا به آزادی بزرگتری که شهادت است می رسیم و همان گونه که در تنهایی و غربت و بدون کمک و رضایت احدی از کشورها و سازمانها و تشکیلات جهانی، انقلاب را به پیروزی رساندیم، و همان گونه که در جنگ نیز مظلومانه تر از انقلاب جنگیدیم و بدون کمک حتی یک کشور خارجی متجاوزان را شکست دادیم. به یاری خدا باقیمانده راه پرنشیب و فراز را با اتکای به خدا تنها خواهیم پیمود و به وظیفه خویش عمل خواهیم کرد. یا دست یکدیگر را در شادی پیروزی جهان اسلام در کل گیتی می فشاریم و یا همه به حیات ابدی و شهادت می رویم و از مرگ شرافتمندانه استقبال می کنیم ولی در هر حال پیروزی و موفقیت با ماست و دعا را هم فراموش نمی کنیم. خداوندا برما منت بنه و انقلاب اسلامی ما را مقدمه فرو ریختن کاخهای ستم جباران و افول ستاره عمر متجاوزان در سراسر جهان گردان و همه ملت ها را از ثمرات و برکات وراثت و امانت مستضعفان و پابرهنگان برخوردار فرما...»«5»