رمز ماندگاری

رمز ماندگاری
ابراهیم حاجی محمدزاده
۳۰ مهر ۱۳۹۰
اسلام مستضعفان و محرومان, اسلام آمریکایی,

در سالهای دوران سازندگی و اصلاحات در جلساتی که هر چند یک بار تشکیل می گردید. مواضع حضرت امام(ره) را در مورد نظام سرمایه داری و همراهی و هماهنگی های آن با اسلام آمریکایی که در چند یادداشت قبلی به آن مختصر اشاره شد با عده ای از افرادی که مسئولیت هایی از جمله نمایندگی مجلس شورای اسلامی را داشتند در میان می گذاشتم. یک بار فردی که از افراد صاحب عنوان جلسه بود به نگارنده هشدار داد که بازگو نمودن مواضع امام موجب اختلاف می شود و شما نباید برای جذب افراد به نظام این مواضع را مطرح کنی. من با رد سخنان ایشان و تاکید بر کلیدی بودن رهنمودهای امام(ره) درباره شناخت ترفندها و زیاده طلبی های نظام سرمایه داری و وابسته نمودن آینده و تداوم انقلاب به این شناخت و تاکید رهبر معظم انقلاب بر همین مواضع، ترجیح دادم که دیگر به آن جلسه نروم و مدتی بعد حضرت آقا بیاناتی داشتند که دقیقا با دیدگاه آن موارد یاد شده مغایر بود. ایشان فرمودند؛
«... نباید برای خوشامد این و آن، برخی از مواضع امام را یا انکار کرد یا مخفی نگه داشت بعضی این جور فکر می کنند- و این فکر غلطی است- که برای اینکه امام پیروان بیشتری پیدا کند، کسانی که مخالف امام هستند به امام علاقه مند شوند. بایستی ما بعضی از مواضع صریح امام را پنهان کنیم یا نگوئیم یا کم رنگ کنیم، نه، امام هویتش، شخصیتش به همین مواضع است که خود او با صریح ترین بیان ها، روشن ترین الفاظ و کلمات، آنها را بیان کرد. همین ها بود که دنیا را تکان داد، همین مواضع صریح بود که توده های عظیم را مشتاق ملت ایران و بسیاری را پیرو ملت ایران کرد. این نهضت عظیم جهانی که شما امروز در گوشه و کنار دنیای اسلام نشانه های آن را می بینید از این طریق به راه افتاد.«1»
حضرت امام(ره) نیز برای تثبیت هرچه بیشتر روحیه استکبارستیزی مسئولین همواره متذکر می شوند با الگو گرفتن از مشی انقلابی و الهی تمامی انبیا و اولیا ضمن پرهیز از همراهی و مراوده با زراندوزان و ایادی آنان و منادیان و مزدوران اسلام آمریکایی، خود را موظف بدانند به منظور تثبیت و تداوم ا نقلاب با همراهان همیشگی انبیا و برپادارندگان انقلاب ها، حشر و نشر و جلسه و مراوده و معارفه و رفاقت داشته باشند.
«... خلاصه کلام اینکه بیان این واقعیت که در حکومت اسلامی بهای بیشتر و فزونتر از آن کسی است که تقوا داشته باشد، نه ثروت و مال و قدرت و همه مدیران و کارگزاران و رهبران و روحانیون نظام وحکومت عدل موظفند که با فقرا و مستمندان و پابرهنه ها بیشتر حشر و نشر و جلسه و مراوده و معارفه و رفاقت داشته باشند تا متمکنین و مرفهین، و در کنار مستمندان و پابرهنه ها بودن و خود را در عرض آنان دانستن و قرار دادن افتخار بزرگی است که نصیب اولیا شده و عملاً به شبهات و القائات خاتمه می دهد...» «2»
از آنجا که همواره آینده انقلاب اسلامی و تداوم و پرهیز از به انحراف کشیده شدن آن مهم ترین دغدغه امام(ره) بود، یکی از اساسی ترین معیارهای عملی تداوم انقلاب اسلامی را برای همیشه اینگونه ترسیم می کنند.
«... در یک کلام، مصلحت پابرهنه ها و گودنشین ها و مستضعفین، بر مصلحت قاعدین در منازل و مناسک و متمکنین و مرفهین گریزان از جبهه و جهاد و تقوا و نظام اسلامی مقدم باشد و نسل به نسل و سینه به سینه شرافت و اعتبار پیشتازان این نهضت مقدس و جنگ فقر و غنا محفوظ بماند و باید سعی شود تا از راه رسیده ها و دین به دنیافروشان چهره کفرزدایی و فقرستیزی روشن انقلاب ما را خدشه دار نکنند و لکه ننگ دفاع از مرفهین بیخبر از خدا را بر دامن مسئولین نچسبانند و آنهایی که در خانه های مجلل، راحت و بی درد آرمیده اند و فارغ از همه رنج ها و مصیبت های جانفرسای ستون محکم انقلاب و پابرهنه های محروم، تنها ناظر حوادث بوده اند و حتی از دور هم دستی بر آتش نگرفته اند نباید به مسئولیت های کلیدی تکیه کنند که اگر به آنجا راه پیدا کنند چه بسا انقلاب را یکشبه بفروشند و حاصل همه زحمات ملت ایران را برباد دهند، چرا که اینها هرگز عمق راه طی شده را ندیده اند و فرق و سینه شکافته نظام و ملت را به دست از خدا بیخبران مشاهده نکرده اند و از همه زجرها و غربت های مبارزان و التهاب و بیقراری مجاهدان که برای مرگ و نابودی ظلم بیگانگان دل به دریای بلا زده اند غافل و بیخبرند... »«3» «خداوندا این نعمت های بزرگ را از ما و ملت ما نگیر. خداوندا! ما را به ارزش ها و برکات خود بیشتر آشنا فرما. خداوندا! بر بندگی ها و خلوص ما و اظهار عجز و ذلت ما را در برابر خودت بیفزا. خداوندا! به ما توکل و مقاومت و رضا و توفیق جلب عنایت خود کرامت فرما و در مسیر خدمت به بندگانت مارا تا مرز قربانی خود و فرزندان و هستی مان همراهی و مدد فرما...» «4»
«خداوندا تو میدانی مردم ما مشکلات را به جان و دل خریده اند و از هیچ چیز غیر از تو ترس و بیم ندارند و تمام زجرها و دردها را تحمل می کنند، همه پیروزی ها را از آن تو و به عنایت تو می دانند... همه ما را در مسیر بندگی خود عاشق و دردآشنا فرما و شهیدان ما را از کوثر زلال ولایت خود و رسول اکرم- صلی الله علیه و آله و سلم- و ائمه هدی علیهم صلوات الله- سیراب نما و انقلاب اسلامی ما را به انقلاب مصلح کل متصل فرما «انک ولی النعم» «5»