ملت مصر باید قیام کند

ملت مصر باید قیام کند
ابراهیم حاجی محمدزاده
۱۶ بهمن ۱۳۸۹
پیروزی انقلاب, انقلاب اسلامی ایران, مصر, ملی‌گرایی,

«... مردم شریف ایران و مسلمانان و آزادیخواهان تمامی جهان باید بدانند که اگر بخواهند بدون گرایش به چپ و راست و مستقل از هر ابرقدرتی روی پای خود بایستند باید بهای گران استقلال و آزادی را بپردازند...»«1»
هر کس با اندیشه سیاسی الهی امام اندک آشنایی داشته باشد بدرستی در می یابد که بنیان گذار جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی امت ما را سرآغاز انقلاب های بن بست شکن در سرتاسر جهان بویژه دنیای اسلام و خاورمیانه می دانند. امام بعنوان پرچمدار و وارث انقلاب سیاسی الهی انبیا در عصر غیبت مقارن ظهور تنها همراهی و هم دلی با پابرهنگان مغضوب دیکتاتورها در سراسر جهان را بزرگترین موهبت و مدد و یاری الهی انقلاب ها دانسته و می فرمایند:
«... قدرتها و ابرقدرت ها و نوکران آنان مطمئن باشند که اگر خمینی یکه و تنها هم بماند به راه خود که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت پرستی است ادامه می دهد و به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پا برهنه های مغضوب دیکتاتورها، خواب راحت را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانی که به ستم و ظلم خویش اصرار می نمایند سلب خواهد کرد...»«2»
و در مقابل ملی گرایانی که به انحاء گوناگون و در دوره های مختلف و ایده های غیرالهی درصددند انقلاب اسلامی را در جغرافیا و سرزمینی خاص محصور نموده و بزعم خویش در سرنوشت مشترک دنیای اسلام در مقابل استکبار جهانی به نفع اربابانشان خلل وارد کنند هشدار می دهند.
«...این انگیزه ملی گرایی و خلود در ارض است که مصالح مسلمانان را فراموش کرده و دفاع از مصالح مسلمین را در حصار ملت خاص قرار دهد و قلم سرخ بر قرآن کریم و احادیث رسول الله - صلی الله علیه و آله- و ائمه معصومین- علیهم السلام- و سیره مستمره انبیای عظام و اولیای معظم -علیه السلام- در طول تاریخ کشیده است..»«3»
حضرت امام(ره) تا آخرین روزهای حیات طیبه خویش با ابراز تنفر از ملی گرایان و اهداف شرک آلود و شوم آنان اعلام می کنند:
«... ملی گراها تصور نمودند ما هدفمان پیاده کردن اهداف بین الملل اسلامی در جهان فقر و گرسنگی است ما می گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست. و تا مبارزه هست ما هستیم. ما سر شهر و مملکت با کسی دعوا نداریم، ما تصمیم داریم پرچم لااله الاالله را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم...»«4»
و با پیش بینی آینده و سرنوشت همه مزدوران آمریکا از جمله حسنی مبارک و تکرار ترفندهای همیشگی شیطان بزرگ یادآور می شوند:
«...ما دیدیم که قبل از اینکه سادات ساقط شود، آمریکا جانشین برای او تعیین می کرد سادات باز زنده بود و داشت مثل حیوان راه می رفت؛ لکن آمریکا پیش بینی کرد که باید جای او که باشد، آن نوکری که همه حیثیت خودش را به باد داد در خدمتگزاری به آمریکا، آن روزی که کشته شد و آنطور بساط در مصر پیدا شد. این رئیس جمهور ثانی (مبارک) که خیال دارد در مصر حکومت کند و دربست خودش را در اختیار آمریکا گذاشته است. قبل از اینکه به ریاست برسد، اعلام همبستگی خودش را با اسرائیل و آمریکا کرده است ندیده است که همانطوری که سلف طالحش (خطاکار) به واسطه خشم ملت به جهنم واصل شد. همین عمل را با او هم خواهند کرد...» «5»
و همانگونه که در تبعید و از راه دور به ملت ایران مژده پیروزی می دادند با مردم مصر همراه و هم سخن شده، مخاطرات و ترفندهای شیطان بزرگ بعد از پیروزی اولیه را به آنان گوشزد می نمایند:
«... ملت مصر باید این مطلب را بداند که اگر قیام کند برخلاف این توطئه ها، همان طوری که ایران قیام کرد آنجا هم خواهد پیروز شد. ملت مصر از حکومت نظامی نترسد و به او اعتنا نکند و همان طور که ایران حکومت نظامی را شکست و به خیابانها ریخت، آنها هم بشکنند و به خیابانها بریزند و این تفاله های آمریکا را بیرون بریزند. ملت مصر ننشینند تا این قدرت از بین رفته دوباره دست و پای خود را جمع کند و نفوذ خودش را بر ملت تحمیل کند. امروز روزی است که ملت مصر باید قیام کند. امروز روز ضعف دولت است و قدرت ملت. باید قدرت نشان دهد و اعتنای به این حکومت نظامی برخلاف همه موازین نکند و بشکند این حکومت نظامی را و به خیابانها بریزد و این دولتی را که می خواهد با سرنیزه با اسلام مخالفت کند و به صراحت می گوید که هر کس که به اسلام وفادار باشد او را سرکوب می کنیم از بین ببرد این تکلیفی است برای ملت مصر برای علمایی که وابسته به حکومت نیستند، این تکلیفی است برای علما علمای مصر بپاخیزند و برای خاطر خدا از اسلام دفاع کنند... چه عذری برای علمای اسلام در مصر که نشسته اند و گوش می کنند تا اینکه اینها دوباره غلبه کنند؟! امروز شما پیروزید ملت مصر امروز قدرت دستش است...»«6» و 29 سال پیش، آنچه را که امروز مردم مصر در خیابانها و مردم جهان در رسانه ها شاهد هستند به تصویر می کشد و خطاب به ارتش مصر می فرمایند؛
«... ارتش معلوم نیست که با دولت باشد. مگر آنهایی که جیره خوار آمریکا هستند. ارتش مصر توجه بکند به اینکه اگر بخواهد پشتیبانی کند از این حکومتی که اعلام کرده است من تابع آمریکا هستم و اسرائیل و من هر کس دم از اسلام بزند او را خفه می کنم. این ننگ را با خودش، ارتش مصر راه ندهد و مهلت ندهد تا بعد، باز اسرائیل بیاید و به شما حکومت کند و اسرائیل و آمریکا مقدرات شما را در دست بگیرند...»«7»