دشمنی های دشمن

دشمنی های دشمن
ابراهیم حاجی محمدزاده
۰۹ تیر ۱۳۸۸
دشمنی با اسلام ناب,

«... کسانی که به اسم اسلام می آیند و می خواهند خرابکاری بکنند و مثلاً یک کارهای زشت بکنند و خلاف اسلام بکنند، بدانید اینها اسلامی نیستند، اینها ضداسلام هستند، ضدانقلاب هستند، نفوذ کرده اند در بین جمعیت ها، همه جا هست ملت ما باید هوشیار باشد. الان هوشیاری بیشتر لازم است ازاول...» «1»
حضرت امام(ره) آمریکا را شیطان بزرگ و متحدان و وابستگان داخلی و خارجی اش را اذناب شیطان می نامند و با رودررو قرار دادن اسلام ناب محمدی(ص) در مقابل اسلام آمریکایی تقابل آشتی ناپذیر طرفداران این دو را نیز برای همیشه ترسیم و درباره علل دشمنی همیشگی این دو خط و آینده آن می فرمایند:
«... فرزندان عزیز جهادی ام به تنها چیزی که باید فکر کنید به استواری پایه های اسلام ناب محمدی- صلی الله علیه و آله و سلم- است. اسلامی که غرب، و در راس آن آمریکای جهانخوار و شرق و در راس آن شوروی جنایتکار را به خاک مذلت خواهد نشاند. اسلامی که پرچمداران آن پابرهنگان و مظلومین و فقرای جهانند و دشمنان آن ملحدان و کافران و سرمایه داران و پول پرستانند. اسلامی که طرفداران واقعی آن همیشه از مال و قدرت بی بهره بوده اند و دشمنان واقعی آن زراندوزان حیله گر و قدرت مداران بازیگر و مقدس نمایان بی هنرند... امیدوارم از سیاست صخره های سخت «نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی» عبور کنید که اگر ایران را بر پایه استقلال واقعی پایه ریزی نکنیم. هیچ کاری نکرده ایم...»«2»
آگاهی از روش های سیاسی الهی دشمن شناسی و آشنا نمودن مردم با مکرهای شیطانی آنان یکی از مسایلی بود که در قبل و بعد از پیروزی، معمار انقلاب اسلامی همواره بر آن تاکید و اصرار داشتند. بعنوان نمونه امام بارها مخالفت با خواسته های به ظاهر خیرخواهانه بیگانگان را یکی از ارکان اصلی نیفتادن در دام فریب آنان و علل پیروزی های شگرف در آغاز انقلاب میدانستند.
امام (ره) درباره حضورشان در پاریس و اصرار آمریکا برای انصراف ایشان از ورود به ایران می فرمایند:« می آمدند که من را نگذارند به ایران بیایم، جدیت میکردند که ما نیاییم به ایران، همین جدیت آنها، باعث شد که من فهمیدم که رفتن ما مضر به حال اینهاست! برای اینکه آنها برای صلاح ما نمی گفتند که شما حالا زود است بروید و حالا پیغام فرستادند به وسیله رئیس جمهور فرانسه که آوردند برای ما خواندند، پیغامشان را، که الان چه طور است و کذاهست و زود است،نورس است، حالا شما قدری چند هفته ای باشید، من دیدم که معلوم می شود که در این چند هفته می خواهند اینها قوایشان را مجتمع کنند که دیگر هیچ کاری از ما برنیاید، حالا که مردم الان قیام کردند و نهضت کردند، حالا باید رفت، هرچه شد. ما بنا گذاشتیم برویم، و آنها بستند فرودگاه را. ما گفتیم خوب، هر وقت باز شد میرویم، معلوم است که تا ابد نمی بندند که وقتی باز شد، ما آمدیم...»«3»
حضرت امام با اشاره به نیرنگ های دشمنان و فریب خوردن عده ای از این ترفندها می فرمایند: «... اسلام همیشه گرفتار یک همچو جمعیت هایی بوده است. در صدر اسلام زیاد بودند در زمان حکومت امیرالمومنین-سلام الله علیه- زیاد اینها بودند. در زمان خود پیغمبراکرم-صلی الله علیه وآله- زیاد بودند و همین طور در طول تاریخ. اسلام گرفتار یک همچون مصایبی بوده است و گرفتار اینکه اشخاصی هم از خود مسلمانها، منافق بوده اند. مردم خوب، مردم اسلامی گول می خوردند از اینها، از این اشخاصی که با صورت اسلامی می آمدند و تظاهر به اسلام می کردند گول می خوردند. یکی از این ثروتمندها در یک زمانی آمد نجف پیش من. من که راجع به قضیه ایران صحبت می کردم، می گفت می ترسم بدتر بشود. نه آقا، شما نمی ترسید بدتر بشود. شما از خوبش می ترسید...»«4»
حضرت امام در یک جمعبندی کلی از ترفندهای شیطان بزرگ و اذناب مزدورش میفرمایند:
«... ما در زندگی خود در این انقلاب اسلامی چیزهایی دیده ایم و قبل از آن صحنه هایی دیده بودیم باور نکردنی و شگفت انگیز از دوره افتادن رضاخان در تکایا و شمع روشن کردن تا قرآن طبع نمودن محمدرضا و احرام حج بستن. از عابد و زاهد و مسلمان شدن صدام تا اسلام شناس شدن کارتر و تا به حکم جهاد مسلمانان علیه ایران، تهدید کردن بلندگوی بگین و ریگان، و شاید اگر زندگی ادامه پیدا کند اینان را در صفهای جماعت و محراب عبادت ببینیم!...»«5»
در خط امام شرط بریده شدن طمع شیطان بزرگ و خنثی نمودن حیله و تزویرهایش در یک تعارض همیشگی و دشمنی رو در رو و علنی تحقق می پذیرد.
«... رادیوها باید به ما فحش بدهند. آن روزی را که آمریکا از ما تعریف کند باید عزا گرفت. آن روز که کارتر و ریگان از ما تعریف کنند معلوم می شود در ما اشکالی پیدا شده است، آنها باید فحش دهند و ما هم باید محکم کارمان را انجام دهیم...»«6»