از حضوردائم تا ظهور قائم(عج)

از حضوردائم تا ظهور قائم(عج)
ابراهیم حاجی محمدزاده
۲۱ خرداد ۱۳۸۸
صدور انقلاب, امام زمان (ع), عصر غیبت,

«... ما امروز دورنمای صدور انقلاب را در جهان مستضعفان و مظلومان بیش از پیش می بینیم و جنبشی که از طرف مستضعفان و مظلومان جهان علیه مستکبران و زورمندان شروع شده در حال گسترش است. امیدبخش آتیه روشن است و وعده خداوند تعالی را نزدیک و نزدیکتر می نماید. گویی جهان مهیا می شود برای طلوع آفتاب ولایت از افق مکه معظمه و کعبه آمال محرومان و حکومت مستضعفان... تحولی که کمتر از صدها سال بعید به نظر می رسید با تقدیر خدای بزرگ در این ایام معدوده و ساعات محدوده تحقق یافت...»«1»
انقلاب ما جلوه ای است از نه گفتن مستضعفین و تمامی مبارزان راه انبیاء به مستکبرین که همواره با زر و زور و تزویر خلق خدا را زبون و ذلیل و بی هویت خواسته اند.
«... ما همه جزو مستضعفین هستیم، یعنی ما اشخاصی بودیم که ابرقدرت ها ما را ضعیف می شمردند، ما را هیچ می دانستند، ما می خواهیم از این جهت بیرون بیاییم 29/2/...1358»«2» تحقق این مهم در ایران الگویی شد برای رهایی در عصر غیبت «و باید بدانید که این امری است ممکن و شدنی، ولی محتاج به کوشش و فداکاری می باشد. ملت ایران-اعزهم الله- راه عذرها را مسدود نموده، و اثبات نمود که در مقابل قدرتهای بزرگ می توان ایستاد و حق انسانی خود را باز پس گرفت. و با اتکال به قدرت لایزال حق تعالی، که وعده نصرت به شرط آنکه حق را یاری دهیم عنایت فرموده است»«3» رهبر مستضعفان جهان با برشمردن تهدیداتی که همواره راه انبیاء را تهدید می نموده است می فرمایند «... در هر صورت، چنانچه ما همه مان در صحنه نباشیم و در فکر این نباشیم که این کشور را از شر مفسدان نجات دهیم. اگر به فکر نباشیم- خدای نخواسته- اگر در وضع حاضر هم خیلی تاثیر نکند، در وضع آینده ملت باز تاثیر می کند و-خدای نخواسته- دوباره ملت ما را گرفتار آن اشخاصی می کند که بر صغیر و کبیر ما رحم نکنند...»«4»
حضرت امام با یادآوری گذشته و حال زندگی خودشان و ضرورت حضور همیشگی در صحنه انقلاب و مبارزه خستگی ناپذیر با ابرقدرت ها و صهیونیزم و مزدوران وابسته به آنان می فرمایند:
«من که قریب هشتاد و پنج ساله هستم، با ضعف بسیار آن قدر که برای من ناراحتی و خستگی هست برای شماها نیست. اگر بنا باشد کنار رویم من باید کنار روم، ولی همه وارد در میدانی شده ایم که اگر یک قدم عقب بنشینیم شکست می خوریم...»«5»
حضور مردم در صحنه موجب رصد نحوه رفتار و زندگی مسئولین و تطبیق آن با معیارهای اسلام ناب محمدی(ص) می گردد، چرا که از دیدگاه معمار انقلاب اسلامی خلق و خوی کاخ نشینی و رفاه طلبی مسئولین، همه چیز را بر باد می دهد:
«... آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد. آن روز است که باید فاتحه دولت و ملت را بخوانیم. آن روزی که رئیس جمهور ما خدای نخواسته، از آن خوی کوخ نشینی بیرون برود و به کاخ نشینی توجه بکند، آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می شود...»«6» و «... این محتاج است به اینکه تمام کشور ما و تمام ملت ما حاضر باشند در صحنه و خودشان ناظر باشند که اگر کسی تخطی از اسلام و تخطی از قوانین اسلام بکند او را سرزنش و او را از صحنه خارج کنند...»«7»
امام راحل(ره) در جای دیگری می فرمایند؛
«... هر کسی باید همان کاری که دارد خوب انجام بدهد، لکن حاضر باشد در مملکت و غایب نباشد از سیاستی که در مملکت می گذرد، توجه داشته باشد که اگر یک وقت مثلا یک جمعیتی یا یک فردی، یک حکومتی پایش را کج گذاشت، همه اعتراض کنند و نگذارند که واقع بشود...»«8»حضرت امام مکرر مقصد جمهوری اسلامی را رسیدن به حکومت جهانی مستضعفان بدست صالحان میدانند: «... بارالها تو عنایت فرمودی که خرداد خونین عصر طاغوت به خرداد حکومت اسلامی در کشور ولی الله اعظم- ارواحنا لمقدمه الفداء- تحول یابد. ما عاجزانه از مقام مقدس تو می خواهیم که عنایات خاصه خود را بر این ملت که برای رضای تو قیام کرده و از 15 خرداد خونین تاکنون از پای ننشسته و جان و جوان و مال خود را فدای اسلام عزیز و میهن خود نموده مستدام بداری... «9» با عنایات خاصه ولی عصر-ارواحنا له الفداء- این کشتی متلاطم انسانیت به ساحل نجات برسد و مستضعفان جهان بر مستکبران ظالم پیروز شوند و امید است که حکومت بزرگ همگانی حضرت- سلام الله علیه- بزودی برقرار شود و چشم همه ما را و همه مسلمین جهان را به نور مبارکش روشن فرماید.«10» و خطاب به کسانی که میخواهند با دنیاطلبی و با اعمال و رفتار اطرافیان خود و وابستگی به شیطان بزرگ این سیل خروشان را متوقف کنند میفرمایند: «... این سیل خروشان رحمت الهی برای نجات مسلمانان و جمیع مستضعفان و محرومان جهان را با حیله های شیطانی نتوان جلوگیری کرد، و این خورشید آسمان معنویت را با تبلیغات دروغین خاموش نتوان نمود و امید است وعده الهی منت بر مستضعفان بزودی تحقق یابد و دست قدرتمند حق تعالی هرچه سریعتر از آستین ملتهای مظلوم بدر آید...»«11»