شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه تشکر به آقای محمد تقی عالمی دامغانی (تبریک بازگشت امام به قم)

قم
تشکر از ارسال پیام تبریک آزادی امام خمینی از زندان
عالمی دامغانی، محمد تقی
جلد ۱ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۳۱۳

توضیح تاریخی

  • به دنبال سخنرانی امام در 13خرداد 1342، عوامل رژیم ایشان را دستگیر کردند. در حالی‌که 11 مرداد رسانه‌ها از آزادی امام خبر دادند اما ایشان را از زندان به یک منزل انتقال دادند تا تحت نظر و مراقبت ماموران قرار داشته باشند. موج خشم و اعتراض مردم و روحانیون ادامه یافت تا اینکه رژیم مجبور شد ایشان را در فروردین 1343 آزاد کند. ر.ک. سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی، www.irdc.ir

بسمه تعالی‌
جناب حجت الاسلام آقای آقا شیخ محمد تقی عالمی دامغانی «1»- دامت برکاته‌
به عرض عالی می‌رساند، مرقومه شریفه که حاکی از سلامت مزاج شریف و تبریک ورود حقیر به شهر مقدس قم «2» [بود] واصل گردید. از عواطف کریمه و تفقد جنابعالی متشکرم. مساعی جمیله و مبارزات آن جناب در جریانات اخیره به سمع حقیر رسید و امید است مورد نظر حضرت ولی عصر- عجل الله فرجه الشریف- واقع شده و ماجور باشید. لازم است به مومنین و مسلمانان تذکر دهید در مساجد جهت انجام فرایض دینی و شعائر مذهبی اجتماعاتشان را زیادتر و منظمتر کنند، چون فعلًا بهترین وسیله مبارزه همین اجتماعات منظمی است که بشود به وسیله آنها در اعلای کلمه طیبه اسلام کوشش نمود. توفیق عموم مسلمانان را در احقاق حق و ابطال باطل از خدای متعال خواستار و ملتمس دعا هستم. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
9 ذی الحجه الحرام 83
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- عنوان روی پاکت نامه چنین است:« همدان، کوی اجاق قلی، کاشی شماره ۳، خدمت ذی شرافت جناب حجت الاسلام آقای شیخ محمد تقی عالمی دامغانی- دامت برکاته العالیه- قم، خمینی ۹ ذی حجه الحرام ۸۳».«۲»- پس از آزادی از زندان.


امام خمینی (ره)؛ 02 اردیبهشت 1343
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: