شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه به دانشجویان فارسی زبان در آمریکا و کانادا (شناساندن اسلام به جوامع بشری)

نجف
انتشار جزوه‌ای در بزرگداشت 15 خرداد
شناساندن اسلام به جوامع بشری
دانشجویان فارسی زبان در امریکا و کانادا
جلد ۲ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۸۷ تا صفحه ۲۸۸

بسمه تعالی‌
ج 2/ 90
خدمت گروه دانشجویان پارسی زبان در امریکا و کانادا
جزوه‌ای که به یاد جنایات 15 خرداد و قتل عامی که برای سرکوبی ملت ایران در مقابل استعمار تهیه شده بود ملاحظه کردم. گرچه به واسطه دوری شما از محل جرم، بعض مطالبْ نارسا و بعضْ با واقع تطبیق نداشت لکن اصول مطالب صحیح بود.
15 خرداد از خاطره‌ها محو نخواهد شد و باید در سالروز آن، هر چه بیشتر آن را زنده نگاه داشت. 15 خرداد که مصادف با دوازده محرّم بود، سند زنده مخالفت شجاعانه ملت ایران در مقابل استبداد عمال اجانب و در قبال استعمار چپ و راست بود، و از شعله‌های فروزان نهضت سید مظلومان در مقابل دستگاه استبداد بنی امیه- علیهم اللعنه- بود. فداکاری ملت شجاع و متدین ایران در سایه فداکاری حضرت سید الشهداء- علیه السلام- بود. باید در پناه قضیه بزرگ عاشورا، مصیبت جانسوز دوازده محرّم و 15 خرداد زنده و جاوید بماند. این سند بزرگ را در قبال ادعاهای پوچ دستگاه جبار که «ملت با ماست» نباید فراموش کرد. مسلمان نمی‌تواند موافق و معاون دستگاه ظلم و ستم باشد؛ دستگاهی که احکام اسلام را یکی پس از دیگری محو نموده و می‌نماید. آنها که به این‌ دستگاه، سرسپرده و پیوسته‌اند، مشتی آلوده به شهوات ننگین بیش نیستند و ملت نجیب ایران از آنها بیزار است چنانچه اولیای خداوند از آنها بیزارند.
شما جوانان تحصیلکرده در هر جا هستید وظایف خطیری دارید: وظیفه دفاع از اسلام که به عهده هر فرد مُسْلم است؛ وظیفه دفاع از میهن و استقلال آن که از وظایف حتمیه اسلامی است؛ وظیفه شناساندن اسلام بزرگ به جوامع بشری، چه از ناحیه طرز حکومت و بسط عدالت آن و چه از ناحیه رفتار والی مسلمین با ملت، و چه از کیفیت معامله والی با بیت المال مسلمین. شماها باید معرفی کنید اسلام را تا رژیمها و حکومتها بفهمند معنی حکومت و پاسداری از ملت را؛ تا جوامع بشری بدانند اسلام چه نحو حکومتی می‌خواهد؛ تا افکار غلطی که به واسطه عمال استعمار به جوانهای ما تحمیل شده است تغییر کند. بکوشید و خود به احکام اسلام عمل کنید و دیگران را وادار به عمل کنید، و پرده‌های ضخیمی که کجروان بر چهره نورانی اسلام افکنده‌اند برطرف کنید. ان شاء الله تعالی خداوند به شما توفیق خواهد داد.
در خاتمه باید از کوششهای شما جوانان و جوانهایی که در سایر کشورها، دور از میهن، به اسلام و ممالک اسلامی خدمت می‌کنند تقدیر و تشکر کنم. و السلام علیکم.
روح الله الموسوی الخمینی‌
نامه شما در جوف یکی از جزوات، به نظر من نرسیده بود، تازه آن را یکی از آقایان به من تسلیم کرد.

«۱»- در دستخط امام خمینی، روز در تاریخ نامه درج نشده؛ ولی در صحیفه نور( دوره ۲۲ جلدی و دوره جدید) و کتاب نهضت روحانیون؛ ج ۵، ص ۳۲۳، اول شهریور( ۲۰ جمادی الثانی) درج گردیده است.


امام خمینی (ره)؛ 01 مرداد 1349

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: