شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه به خانم خدیجه ثقفی (خانوادگی)

نجف
خانوادگی
ثقفی، خدیجه
جلد ۳ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۳۶
بسمه تعالی‌
خانم محترمه‌
مرقوم شما پس از مدتها انتظار واصل شد. «1» مثل اینکه شما از نجف که خارج شدید دیگر از فکر ماها بیرون رفتید و خیال نکردید از دیر آمدنِ کاغذ، ما نگران می‌شویم. در هر حال ان شاء الله تعالی خوش و سالم باشید. ماها بحمد الله تعالی سلامت هستیم و می‌گذرانیم، به همان نحو که دیدید، هوای اینجا مختلف است ولی روی هم رفته خوب است. از سلامت خودتان و لو به دو کلمه ما را در هر هفته یا لا اقل در هر دو هفته مطلع کنید. اینجا تازه‌ای نیست؛ همان مسائل است که موجب نگرانی است، و باز معلوم نیست چه شود. ان شاء الله خداوند اصلاح کند.
به همه اقوام و بستگان سلام برسانید، خصوصاً صدیقه «2» و فاطی خانم. «3» حسن «4» را می‌بوسم. شما بدانید که اگر از وقت رجوع بگذرد معلوم نیست ما بتوانیم تقاضا کنیم و آنها بدهند. حتماً تعجیل کنید که وقت نگذرد. به حرف هیچ کس گوش ندهید و الّا در ایران ماندنی خواهید شد.
21 ج 2 94- خودم‌
اقلیم «5» به شما و فریده «6» سلام می‌رساند. از وقتی شما رفتید حالش خوب است.
«۱»- همسر امام خمینی در دوران اقامت در نجف هر دو- سه سال یک بار، برای یکی دو ماه به منظور دیدار از فرزندان و بستگانشان به ایران می‏آمد.«۲»- دختر امام خمینی.«۳»- خانم فاطمه طباطبایی، همسر آقای سید احمد خمینی.«۴»- آقای سید حسن خمینی، فرزند آقای سید احمد خمینی.«۵»- اقلیم( یا اقلیما) مستخدم بیت امام در نجف.«۶»- دختر امام خمینی و همسر آقای اعرابی.


امام خمینی (ره)؛ 21 تیر 1353
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: