شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه به آقای جلال الدین فارسی و اظهار تاسف از اوضاع لبنان‌

نجف
اظهار تاسف از اوضاع لبنان
فارسی، جلال الدین
جلد ۳ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۱۷۶

توضیح تاریخی

  • افزایش قیمت نفت، ایران و عراق را به نتیجه رسانده بود که از اختلاف‌های طولانی مدت دست بکشند. این موضوع باعث هماهنگی بیشتر دو کشور شده بود. در این اوضاع همه چیز در کنترل حکومت شاه است و در نجف هر روز اوضاع سخت‌تر می‌شود. اسماعیل فردوسی‌پور یکی از همراهان امام در نجف: "ما را خواستند و گفتند دیگر نباید فعالیت سیاسی و تکثیر اعلامیه‌ها و این چیزها را داشته باشید. اگر یک خط چاپ شود، دستتان را قلم می‌کنیم." ر.ک. دایره‌المعارف مصوّر تاریخ زندگی امام خمینی، جعفر شیرعلی‌نیا، نشر سایان، صفحه 193.

بسمه تعالی‌
28 شهر شوال 96
جناب آقای فارسی- ایّده الله تعالی‌
مرقوم شریف واصل، توفیق و تایید جنابعالی را از خداوند تعالی خواستار است. امید است موفق به خدماتی که شروع نموده‌اید، شده و به اتمام برسانید. زحمات جنابعالی ارزنده و موجب تقدیر است.
راجع به مطالبی که مرقوم شده است- مع کمال الاسف- از مسائل لبنان و عدم رشد سران مسلمین و خیانت بعض از آنها، این جانب اگر در حال عادی بودم ممکن بود بتوانم خدمتی که تا اندازه [ای‌] سزاوار باشد بکنم ولی شاید جنابعالی تمام مطالب را مطّلع نباشید. ایادی وکلای این جانب تقریباً یا مقطوع یا قریب به قطع است، و آنچه به طور غیر عادی می‌رسد چیزی نیست که بتوان با آن امری به این خطیری را انجام داد، و تبعیض برای من صلاح نیست. از خداوند تعالی اصلاح امور را خواستار است. و السلام علیکم و رحمه الله.
روح الله الموسوی الخمینی‌



امام خمینی (ره)؛ 01 آبان 1355
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: