شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه تشکر به آقای حیدر علی جلالی خمینی (شهادت سید مصطفی)

نجف
شهادت آقای سید مصطفی خمینی
پیام تشکر
جلالی خمینی، حیدر علی- تهران
جلد ۳ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۳۱۳

توضیح تاریخی

  • در نیمه شب اول آبان 1356، آیت‌الله سید مصطفی خمینی، به شکل مرموزانه‌ای در منزلش در نجف به شهادت رسید. ر.ک. سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی، www.irdc.ir.
  • در اواسط دی ماه 1356، در مقاله ای که در روزنامه اطلاعات به چاپ رسید، بطور صریح، بی حجابی فضلیت و حجاب، کهنه پرستی و ارتجاع معرفی و به امام، اهانت و قیام 15 خرداد 1342، توطئه استعمار سرخ و سیاه معرفی شده بود. در واکنش به این مقاله مدرسین حوزه علمیه قم دروس حوزه را در روز 18 دی تعطیل اعلام کردند و به تظاهرات پرداختند. در 19 دی بازار تعطیل و اقشار مختلف مردم با راهپیمایی به سوی منازل بزرگان حوزه رفتند. نیروهای رژیم به مردم حمله کردند. در این روز عده زیادی از طلاب و مردم قم به شهادت رسیده و یا مجروح شدند. ر.ک. سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی، www.irdc.ir.

بسمه تعالی‌
خدمت جناب مستطاب عماد الاعلام و حجت الاسلام آقای جلالی- دامت افاضاته‌
مرقوم شریف که حاکی از سلامت مزاج شریف و حاوی تفقد از این جانب در این حادثه بود موجب تشکر گردید. حوادث عظیمه وارده بر اسلام و مسلمین به قدری است که مجال تفکر در حوادث شخصیه نمی‌دهد. از جنابعالی امید دعای خیر برای حُسن عاقبت دارم. امید است همیشه موفق به ترویج دیانت مقدسه و امور خیریه عام المنفعه باشید. و السلام علیکم و رحمه الله.
روح الله الموسوی الخمینی‌



امام خمینی (ره)؛ 01 بهمن 1356
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: