شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه به آقای ابو جهاد و اعلام همبستگی جمهوری اسلامی با ملت فلسطین‌

پاریس، نوفل لوشاتو
جمهوری اسلامی در کنار ملت فلسطین
ابو جهاد
جلد ۵ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۷۳ تا صفحه ۷۴

بسم الله الرحمن الرحیم‌
برادر محترم جناب آقای ابو جهاد، عضو کمیته مرکزی «الفتح» و عضو شورای فرماندهی کل نیروهای «عاصفه»- ایّده الله تعالی‌
مرقوم شریف واصل، از اظهار همدردی با ملت مظلوم ایران و احساس مسئولیت اسلامی در شرکت با خواسته‌های مشروع آنان کمال تشکر حاصل. از خداوند تعالی توفیق جنابعالی و سایر برادران اسلامی فلسطین را که در راه احقاق حق قیام نموده‌اند خواستارم. من امیدوارم که نهضت اسلامی ایران، که با ابعاد گسترده‌اش بی‌سابقه در طول تاریخ است، در کنار برادران مسلمان فلسطین به آرمانهای انسانی و اسلامی خود برسند و بیرق ظلم و جنایت را برای همیشه سرنگون و پرچم با عظمت اسلام را در اهتزاز در آورند؛ و همزمان با آن، برادران ما دست جنایتکار اسرائیل- جرثومه فساد- را قطع و پرچم پیروزی را بر فراز مسجد اقصی برقرار نمایند. این جانب در طول مبارزات با شاه جانی، اسرائیل را محکوم و یکی از مواد مخالفت با شاه را کمک به اسرائیل دشمن اسلام و انسانیت، قرار دادم. ملت بزرگ ایران که در طول تاریخ از نظام منحط شاهنشاهی رنج برده و در پنجاه و چند سال سلطنت غیر قانونی سلسله پهلوی در زیر چکمه دژخیمان آن خُرد شده و تمام مخازن و ثروت کشورش به دست جنایتکار شاه به باد فنا رفته و با طرحهای خائنانه نفتخواران مفتخوار هر چه بیشتر به عقب رانده شده است، اکنون به خواست خداوند متعال بپاخاسته و در طول و عرض مملکت با یک اراده مصمم، نابودی نظام شاهنشاهی را خواستار و حکومت جمهوری اسلامی را به جای آن خواهانند. و خواست آنان که آزادی و استقلال و برقراری حکومت عدل است، امری است که‌ سرلوحه حقوق بشر و مورد تایید جوامع انسانی است، و بالاتر آنکه موافق رضای خدای بزرگ است؛ امید پیروزی نهایی در آن زیاد است، و بر انسانهایی که به فطرت اصلی خود باقی هستند کمک به آنان طبیعی است.
من از اینکه نهضت انقلابی آزادیبخش «الفتح» امکانات خود را در اختیار ما قرار داده و در راه نجات ملت مسلمان ما از دست تبهکار غارتگران بین المللی و وابستگان آنان کوشاست، تشکر می‌کنم و دست آنان را برادرانه می‌فشارم. من به حکم اخوت اسلامی از آنان به طور جِد می‌خواهم که از کمک به فرقه‌های وابسته به چپ و راست که عامل بدبختیهای مستضعفین می‌باشند، خودداری کنند و از کمکهای تبلیغاتی و غیر آن به برادران مسْلم خود مضایقه ننمایند. ما در صورت دست یافتن به قدرت از نهضت مقدس شما پشتیبانی می‌کنیم؛ و اکنون نیز نفت را که مایه حیات اسرائیل غاصب است و شاه با دست خیانتکار خود برای ادامه جنگ با مسلمین به روی آنها گشود، قطع نمودیم. ما در صورت تشکیل جمهوری اسلامی از یهودیان ایرانی که به فلسطین هجرت کرده و در شرایط تبعیضِ بسیار ناگواری تحت استثمار یهودیان اروپایی و امریکایی به سر می‌برند دعوت خواهیم کرد که به وطن خود برگردند و آزادانه و محترمانه به زندگی خود ادامه دهند، و از تعدیاتی که در زمان حکومتهای جور بر آنان شده مصون خواهند بود.
من از مردم مسلمان و شیعیان جنوب لبنان که در راه استقلال و آزادی کشور خود و در دفاع از ملت مظلوم فلسطین کوشش می‌کنند و با تظاهرات خود در روز تاسوعا همبستگی خود را با ملت مسلمان و ستمدیده ایران اعلام نمودند، تشکر می‌کنم؛ و امیدوارم با اراده مصمم خود به مبارزه علیه اسرائیل، دشمن اسلام و مسلمین، ادامه داده همگام با نهضت اصیل و اسلامی برادران مسلمان خود در ایران و فلسطین، همه غاصبین و استعمارگران را از کشور خود رانده و به خرابکاری و قتل و غارت آنان خاتمه دهند.
عظمت اسلام و مسلمین را از خداوند تعالی خواستار و قطع ایادی اجانب را امیدوارم. درود من بر شما سرباز اسلام. توفیق و تایید شما را خواستارم.
روح الله الموسوی الخمینی‌



امام خمینی (ره)؛ 01 آذر 1357

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: