مطلب مرتبط

سخنرانى در جمع گروهى از كاركنان روزنامه كيهان (رسالت مطبوعات)
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

سخنرانی در جمع گروهی از کارکنان روزنامه کیهان (رسالت مطبوعات)

قم
رسالت مطبوعات مردمی
عده‌ای از کارکنان کیهان‌
جلد ۷ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۲۳ تا صفحه ۳۲۴

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‌

نقش مطبوعات‌

نقش مطبوعات در کشورها منعکس کردن آرمانهای ملت است. مطبوعات باید مثل معلمینی باشند که مملکت را و جوانان را تربیت می‌کنند، و آرمان ملت را منعکس می‌کنند. در مملکتی که آن همه خونریزی شد و آن همه ملت ما خون دادند تا آنکه یک جمهوری اسلامی موافق آرای اکثریت قریب به اتفاق محقق شد و دست خائنین کوتاه گردید و دست چپاولگران قطع شد، اگر مطبوعات ... بخواهند باز به پشتیبانی از جنایتکاران و خیانتکاران چیزی بنویسند، این مطبوعات ما نیست؛ این خیانت است. باید مطبوعات آنچه که ملت می‌خواهند بنویسند؛ نه آنچه بر خلاف مسیر ملت است. مع الاسف در بعض از مطبوعات [مطالبی‌] که بر خلاف مسیر ملت است و بر خلاف آمال جامعه ملت است منعکس می‌شود؛ و ما تا کنون به مسامحه رفتار کرده‌ایم. من امیدوارم که مطبوعات را خود صاحبان مطبوعات اصلاح کنند.

روزنامه مردمی در مسیر ملت‌

من از شما کارمندان و کارگران روزنامه کیهان تشکر می‌کنم که با اراده صمیمانه و با عزم مصمم جلوی اشخاصی که بر خلاف مسیر ملت می‌خواهند بروند گرفتید. گفتید که شاید کیهان امروز موافق میل ملت نباشد؛ کیهان امروز موافق میل ملت است. ملت‌ روزنامه‌ای را می‌خواهد که مطابق آرای خودش، مطابق آرای ملت، مطابق خواسته‌های ملت، رفتار کند. مقاله‌نویسی نمی‌خواهد؛ قصه‌نویسی نمی‌خواهد؛ [مطالبی‌] را می‌خواهد که مطابق مسیر ملت باشد. باید جدیت کنید مسائلی را بنویسید که موافق مسیر ملت باشد.

قابل تحمل نبودن توطئه‌

خونهای ملت ما را هدر ندهند. ملت ما زحمت کشیده‌اند، ملت ما خون داده‌اند، بخواهند باز این با این اباطیل برگردانند به حال اول، این قابل تحمل نیست. ما تا آنجا صبر می‌کنیم که توطئه نباشد؛ و اگر خدای نخواسته توطئه باشد، صبر نخواهیم کرد، تحمل نخواهیم کرد. باید خودشان را اصلاح کنند. همه رسانه‌های تبلیغاتی باید خودشان را اصلاح کنند که خدای نخواسته بر خلاف مسیر ملت نروند. گمان نکنند که باز می‌شود آن دستگاه سابق را برگرداند. دیگر گذشت آن مسائل و آنها دفن شده‌اند.
خداوند شماها را توفیق عنایت کند. و من از شما متشکرم که در اینجا آمده‌اید و از نزدیک، من شما را ملاقات کردم و امیدوارم که روزنامه را خودتان اداره کنید و آن طور که دلخواه ملت است درج کنید در آن.
و السلام علیکم و رحمه اللَّه و برکاته‌

«۱»- صحیفه نور، سخنان امام خمینی در تاریخ ۲۵/ ۲/ ۵۸ را در دنباله این سخنرانی آورده است. که در مجموعه حاضر به طور جداگانه چاپ می‏شود.


امام خمینی (ره)؛ 26 اردیبهشت 1358

صوت مطلب

کیفیت متوسطحجم 2/37 مگابایتبیشتر

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: