شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به ملت ایران و اعلام تاسیس «صندوق ترمیم خسارات دوران انقلاب»

قم
تاسیس «صندوق ملی ترمیم خسارات دوران انقلاب»
ملت ایران
جلد ۹ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۶۱ تا صفحه ۲۶۲

بسم الله الرحمن الرحیم‌
ملت شریف و مبارز ایران- ایّدهم الله تعالی!
در این ماه مبارک رمضان، ماه خداوند تعالی و ماه عبادت و توجه به مبدا اعلی‌، سلامت و سعادت همه مسلمین خصوصاً شما ملت عظیم را خواستارم. و می‌خواهم یک عبادت بزرگ- که شاید در راس عبادتها باشد- به شما ملت عزیز پیشنهاد کنم.
شما می‌دانید که در انقلاب عظیم- که بحمد الله به پیروزی رسید و امید است به پیروزی نهایی برسد- چه خسارتهای بزرگ از طرف دستگاه جبار به مردم مسلمان و برادران و هموطنان شما وارد شده است؛ خساراتی که ما و دولت نمی‌توانیم جبران کنیم، و من کراراً تذکر دادم که این خسارات را باید خسارات جنگزدگی نامید، با کمک تمام قشرهای ملت بزرگ باید جبران کرد. و لهذا به منظور کمک به ترمیم ضایعات و جبران خسارات وارده به خانه‌ها و مستغلات و فروشگاهها و دارایی مردم در نقاط کشور، که در اثر حملات و خرابیهای دشمن در دوران انقلاب، دچار ویرانی و غارت و حریق شده‌اند، سازمانی مردمی به نام «صندوق ملی ترمیم خسارات دوران انقلاب»، به شماره 002 بانک ملی، در کلیه شعب تاسیس و به ثبت رسیده، امید است بودجه این صندوق به همت والای خواهران و برادران عزیزم و کمک دولت تامین شود؛ که با نظارت هیاتی از معتمدین هر محل و ناحیه، با کمک دولت، با دادن وام بدون بهره و جبران خسارات- بلاعوض- از محل صندوق انجام گیرد.
دوستان عزیز! در این دوران مصیبت بار دوران انقلاب، خانواده‌های محترم علاوه بر خسارات جانی عزیزانشان، از هستی ساقط شده‌اند یا به قدری خسارت دیده‌اند که نمی‌توانند جبران کنند که به زندگی شرافتمندانه خود ادامه دهند؛ و بر ما و شماست که با آغوش باز در رفع این خسارت بکوشیم؛ که این از عباداتی است که نزد خداوند متعال ارزش فراوان دارد. لازم است از برادران و خواهران ارجمندی که در خانه‌سازی برای مستمندان، که بحمد الله تعالی در نقاط مختلف کشور مشغول انجام آن هستند و کمکهای ارزنده کردند، تقدیر و تشکر کنم و سعادت همگان را از خداوند متعال بخواهم.
این جانب، از بیت المال، مبلغ یکصد میلیون ریال به صندوق شماره 200 بانک ملی واریز می‌نمایم. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
روح الله الموسوی الخمینی‌



امام خمینی (ره)؛ 15 مرداد 1358
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: