شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

بیانات در جمع مدیر کل و کارمندان کادر برگزاری انتخابات (آزادی در انتخابات)

قم
آزادی در انتخابات و استقبال مردم از رفراندم جمهوری اسلامی و قانون اساسی
آقای احمد نوربخش (مدیر کل انتخابات)، کارمندان کادر برگزاری انتخابات وزارت کشور
جلد ۱۱ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۲۳۸

توضیح تاریخی

  • عده‌ای در واکنش به تصویب قانون اساسی توسط مجلس خبرگان سعی کردند مردم را نسبت به آن بدبین کنند و از شرکت مردم در رفراندوم قانون اساسی منصرف کنند. از جمله آن‌ها حزب ایران طی اطلاعیه‌ای با انتقاد شدید از مفاد قانون اساسی، از هم‌وطنان خواست که رفراندوم را تحریم کنند. در اعلامیه این حزب آمده است: " در 28 سال اخیر دشمن شماره یک ملت ایران، امپریالیسم آمریکا به جنگ آمده است ... امروز در یک مقطع حساس و بحرانی تاریخ ما را در تنگنای باریک گیرانداخته و با سو استفاده از احساسات پاک مذهبی می‌خواهد از راه تحمیل قانون اساسی ارتجاعی، آزادی‌های ما را پایمال، دستاوردهای انقلاب مقدس و خونین ملت ما را نابود کند و مهم‌تر از همه، اسلام جاویدان ما را مفلوک کند و به انزوا بکشاند..." ر.ک. تاریخ انقلاب اسلامی، موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، جلد دوم صفحه 122.
  •  حزب جمهوری خلق مسلمان ایران در هفته‌نامه خود مورخه 4 آذرماه 1358 شرکت در رفراندوم قانون اساسی را مشروط به تجدید نظر قانون اساسی دانست. ر.ک. تاریخ انقلاب اسلامی، موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، جلد دوم صفحه 126.

 

[بسم الله الرحمن الرحیم‌]
در رژیم گذشته مردم نسبت به حکومت و انتخابات و رای‌گیری بی‌تفاوت بودند، ولی حالا یک بیداری و آگاهی در بین مردم پیش آمد و مردم آزادانه به آن چیزی که مایل‌اند، به اسلام و جمهوری اسلامی رای داده‌اند. و دیگر هیچ قدرت و حکومتی نمی‌تواند به مردم ما تحمیل کند.
در همین برگزاری قانون اساسی جمهوری اسلامی با توجه به اینکه عده‌ای از مفسدین نگذاشتند مردم رای بدهند با این حال بیش از شانزده میلیون نفر به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران رای مثبت دادند.



امام خمینی (ره)؛ 23 آذر 1358
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: