مطلب مرتبط

سخنرانى در جمع خلبانان و پرسنل نيروى هوايى (لزوم حفظ وحدت)
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

سخنرانی در جمع خلبانان و پرسنل نیروی هوایی (لزوم حفظ وحدت)

تهران، حسینیه جماران
لزوم حفظ وحدت و جلوگیری از تفرقه و اختلاف
خلبانان و پرسنل نیروی هوایی‌
جلد ۱۴ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۱۱ تا صفحه ۳۱۲

بسم الله الرحمن الرحیم‌

حفظ وحدت کلمه و انسجام در نیروهای مسلح‌

من ضمن تقدیر از این شجاعت و ابتکار آقایان و باز تقدیر از اینکه شماها اول کسی بودید که به ملت پیوستید و امیدوارم که تا آخر هم به این عهد خودتان باقی باشید، باید چند کلمه‌ای عرض کنم و آن امری است که از همه امور برای هم کشور، هم برای اسلام و هم برای ارتش مهمتر است و آن همانی [است‌] که پیروزی را به شما داد؛ وحدت کلمه و انسجام کامل در همه قوای مسلح.
اگر بنا شود که- خدای نخواسته- در قوای مسلح، به واسطه تبلیغات سوئی که گاهی به اغراض فاسدی می‌شود، یک اختلافی پیدا بشود، این موجب این می‌شود که عنایت خدای تبارک و تعالی- خدای نخواسته- برگردد و باز همان ابتلائات و همان بساطی که دیدید در طول تاریخ بر این ملت واقع شد- خدای نخواسته- عود کند. بر همه شما، بر همه ما و بر همه ملت است که وحدت کلمه را همان طوری که تا حالا بحمد الله حفظ کرده‌اند، از این به بعد هم حفظ کنند و به حرف مفسدها که برانگیخته از همان ابرقدرتها هستند، هیچ گوش ندهند و چنانچه در بینشان یک افراد فاسدی پیدا شد که بخواهند تفرقه ایجاد کنند، آنها را نصیحت کنند و اگر گوش نکردند، به فرماندهان معرفی کنند، تا آنها را به دادگاه ببرند و نگذارند که- خدای نخواسته- این انسجامی که الآن بین همه هست، گسیخته بشود.
و مهمتر از این توجه به خداست. هر چه داریم از اوست و هر چه هستیم. او هستی‌ داده به ما و ما باید توجه به او دائماً داشته باشیم و بدانیم که پیروزی از اوست و اگر- خدای نخواسته- انحرافی پیدا بشود، شکست به عهده ماست. و من امیدوارم که شما برادرهای عزیز توجه داشته باشید که اسلام برای همه [است‌]، برای همه مستضعفین، که از آن جمله خود شماها هستید؛ یعنی، شمایید که قدرتهای بزرگ، شما را کوچک شمردند و بحمد الله شما ثابت کردید که تخیلات آنها باطل است و امیدوارم که باز با جدیت خودتان، ابتکار خودتان، به راه انداختن کارهایی که باید راه بیفتد، باز به دشمنها اثبات کنید که ایران با اتکا به خدا پیروز است. و من امیدوارم که این پیروزی را هر روز نصیب شما خدای تبارک و تعالی بفرماید.
سلام و درود بر همه شما و بر همه رزمندگانی که در راه خدا رزم می‌کنند و رحمت بر شهدایی که از شما و از دیگران تقدیم بارگاه خدا شده است. سلامت باشید، ان شاء الله.



امام خمینی (ره)؛ 01 اردیبهشت 1360

صوت مطلب

کیفیت متوسطحجم 2/40 مگابایتبیشتر

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: